به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، حلقه های آموزش تفکر و فلسفه برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی حسین بن علی(ع) تیمورلو آغاز به کار کرد.
این جلسه ها به منظور ارتقای سطح آموزشی کودکان و نوجوانان با ابزارهای صحیح فلسفه و عادت آنها به قواعد رفتاری مهمی چون آداب بحث، تفکر و استدلال، با استفاده از داستان های فکری ، طرح سوال و غیره برگزار می شود.
در این جلسه پس از بیان قوانین حلقه های فلسفه برای کودکان و نوجوان توسط مهسا نقی زاده (کتابدار کتابخانه)، داستان «دزدی: لاله سیاه» از کتاب «داستان هایی برای فکر کردن» نوشته رابرت فیشر جمع خوانی شد و جلسه بر اساس سوال های کودکانادامه پیدا کرد. بعد از طرح سوال ها کودکان علاوه بر یادگیری نحوه صحیح طرح سوال و آشنایی با نحوه دسته بندی سوال های مشابه و یادگیری مفاهیمی چون اشتراک و مغایرت در سوال ها، به پاسخ دهی سوالات پرداخته و در طول جلسه نیز کودکان با مهارتهایی چون درست گوش دادن و بازگویی دوباره نظرهای خود و دیگران به طور شفاف تری با دیدگاه های خود آشنا شدند.
گفتنی است مهارت هایی که انتظار می رود کودکان و نوجوانان بعد از برگزاری این جلسه ها به آنها دست یابند عبارت است از: بالا رفتن اعتماد بنفس به عنوان بارزترین و شاخصترین ویژگی ارزیابی، استفاده از دلیل و استدلال در گفتگوها و رسیدن به نظم فکری، تقویت روحیه همکاری و همیاری، ارتقای سطح قضاوت در دانش آموزان از طریق استفاده از معیارها و ملاکها، بوجود آمدن روحیه اصلاح نظر و احترام به نظرات دیگران، عادت به تفکر و کار گروهی، قدرت راهیابی در حل مسائل و نقادی و خلاقیت، بروز استعدادهای پنهان کودک، علاقمندی به مطالعه دروس دیگر و ارتقای سطح درسی.