کد خبر: 35749
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 تیر 1397 - 15:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری دومین دوره «مدرسه جهادی خواندن» در هرمزگان

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهرِ بشاگرد برای دومین بار میزبان جمعی از دانش‌آموزانِ پسر و دختر مقاطع راهنمایی و دبیرستان این شهرستان در قالب اجرای طرح «مدرسه جهادی خواندن» خواهد شد.
برگزاری دومین دوره «مدرسه جهادی خواندن» در هرمزگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین دوره «مدرسه جهادی خواندن» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف پرداختن به مقوله «خواندن» در کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، با حضور ۱۹۰ نفر از دانش‌آموزانِ پسر و دختر مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان و در قالب ۱۰ کارگاه آموزشی به همراه کلاس ویژه‌ای مخصوص معلمان، از روز سه‌شنبه، ۲۶ الی جمعه ۲۹ تیرماه در کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهرِ این شهرستان برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده؛ مباحث این دوره در ۴ موضوع داستان، شعر، خبر و نقاشی با سرفصل‌های «داستان‌نویسی»، «درست‌خوانی»، «سوژه‌یابی»، «چرا بنویسیم؟»، «برخورد شاعرانه با متن»، «لذت خواندن»، «خاطره‌نویسی»، «داستان‌های شاعرانه»، «بلندخوانی»، «آشنایی با تاریخ ادبیات»، «هزار سال شعر فارسی»، «چگونه شعر بخوانیم؟»، «چگونه شعر بنویسیم؟»، «خبر نویسی»، «گزارش نویسی»، «ارزش خبری»، «خاطره نویسی» و «اصول نقاشی و طراحی» توسط آقایان مجید استیری، محسن جوکار، علی‌اکبر شیروانی، سیدحسین موسوی‌نیا، مرتضی اردستانی، حامد محقق، علی داودی، علی افسری، سجاد محقق، علی صلواتیان، حمیدرضا بشارتی‌نیا و علی دانشور تدریس و ارائه خواهند شد.

در بخش پایانی نیز اساتید دومین دوره «مدرسه جهادی خواندن» روز جمعه ۲۹ تیر در شهر سِندرکِ شهرستان میناب برای جمعی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهر کارگاهی آموزشی برگزار می‌کنند. بعد از اتمام دومین دوره «مدرسه جهادی خواندن نیز، ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد.

گفتنی است اولین دوره طرح «مدرسه جهادی خواندن» نیز اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهرِ شهرستان بشاگرد برگزار شده بود.

کتابخانه زنده‌یاد حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهرِ شهرستان بشاگرد در آبان‌ماه سال گذشته (۱۳۹۶) با پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حضور معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و مدیرکل روابط عمومی نهاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مسئولان اداره کل شهرستان بشاگرد و جمعی از اهالی این منطقه در زمینی با زیربنای ۱۹۰ و مساحت ۶۰۲ متر مربع، با هزینه ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (ماده ۶۴) به بهره‌برداری رسیده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: