کد خبر: 35842
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 10:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز

منبع : لیزنا
جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز البرز در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.
برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، دوشنبه، ۲۵ تیرماه جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز البرز با حضور احمد علی هراتی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز، کاظم قاسمی؛ معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، سعید نجار سی سی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان البرز، شریف حمیدوند؛ مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان البرز، رمضانعلی محسنی ملردی؛ عضو اصلی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان البرز، معاونین اداره کل، میثم شیخ حسنی؛ رئیس اداره همکاری ها و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز، ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: انجمن خیرین بستر مناسبی برای بررسی و چاره اندیشی در خصوص مشکلات کتابخانه های عمومی است و کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایگاه مطالعاتی و اجتماعی در استان نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارند و بدون حضور و فعالیت نیک‌اندیشانه خیرین، نمی‌توان بر رونق آنها افزود.

وی ادامه داد: کتابخانه ها به عنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی در مناطق خود، خصوصا در روستاها در حال خدمت رسانی به عموم مردم هستند این امر باعث توسعه علمی و فرهنگی این مناطق شده است.

هراتی افزود: با توجه به زیرساخت های ضعیف کتابخانه ای در استان، انجمن خیرین باید از تمام ظرفیت خود در تامین و جذب حمایت های مالی و معنوی، ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی و افزایش سرانه فیزیکی زیرساختی و مطالعاتی در استان استفاده کند

در ادامه جلسه شریف حمیدوند، ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: جهت پیشبرد، پویایی و فعالیت گسترده انجمن خیرین کتابخانه ساز باید سه عنصر اخلاق، علم و تجربه در کنار هم قرار گیرد.

محسنی ملردی شاخصه توسعه یک کشور را فرهنگ غنی و داشتن کتابخانه‌های عظیم و پر رونق توصیف و تصریح کرد: احداث کتابخانه مرکزی استان می‌تواند آبروی فرهنگی این استان در دوران معاصر باشد که امیدواریم با همراهی همه ارگانها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و خیرین هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی افزود: توانمندی های بالقوه ای در مردم و خیرین وجود دارد که می تواند در توسعه منابع کتابخانه ای اثر گذار باشد و کتابخانه های عمومی نیز نیازمند بهره برداری از این قابلیت هستند.

در ادامه کاظم قاسمی، معاون اداره کل، با اشاره به اتمام مجوز فعالیت انجمن خیرین استان و عدم تمدید توسط پلیس امنیت گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز استان باید هم اکنون این فرایند را سپری نماید تا وضعیت خود را با آیین نامه های قانونی جدید سمن های وزارت کشور تطبیق دهد.

در پایان هر یک از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین در این جلسه بر تقویت همکاری بیشتر خیرین در حل مشکلات موردی تجهیزات کتابخانه ها و احداث کتابخانه های جدید تاکید شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: