کد خبر: 35850
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 11:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار فرماندار شهرستان فردیس با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در اولین بازدید خود از کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار فرماندار شهرستان فردیس با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، روز دوشنبه، ۲۵ تیرماه احمدعلی هراتی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به همراه معاونین و کارشناسان ستادی و گلشن شیرمحمدی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با مهندس ابوالفضل اینانلو؛ فرماندار شهرستان فردیس دیدار کردند.

هراتی با اشاره اهمیت ترویج کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بهترین دوران برای نهادینه کردن عادت مطالعه و فرهنگ سازی اصولی در زمینه کتابخوانی در جامعه، توجه به کودکان و نوجوانان است. بر همین اساس اگر کتابخانه پارک تندرستی که در اختیار شهرداری است به اداره کل کتابخانه های استان واگذار  شود، کتابخانه عمومی ویژه کودکان برای شهروندان فردیس راه اندازی خواهد شد.

هراتی با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: با ایجاد پاتوق های فرهنگی در کتابخانه های عمومی و استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش، می توانیم گام هایی در زمینه ترویج کتابخوانی و تربیت نسلی مانوس با کتاب برداریم.

اینانلو ضمن تبریک انتصاب هراتی به سمت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان، گفت: تقویت حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی بر رفتار شهروندی تأثیرگذار است و اگر مردم یک شهر یا منطقه کتابخوان باشند، آگاهی‌های آن‌ها به عنوان شهروندان مطلع، در اداره امور شهری نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به گسترش شبکه هاو فضاهای مجازی تاکید کرد: هیچ چیزی جای کتاب را نخواهد گرفت و با تمام پیشرفت های دوران معاصر در عرصه شبکه ها و فضاهای مجازی، کتاب دارای قداست است.

فرماندار شهرستان فردیس افزود:  باید رابطه مردم با کتاب‌ را تقویت کنیم و  این امر باید علاوه بر کتابخانه های عمومی، در آموزش و پرورش و تمام دستگاه های فرهنگی، تقویت و ترویج شود.

اینانلو در پایان اظهار داشت: فرمانداری شهرستان فردیس و تمامی ارگان ها و سازمان ها، جهت ترویج کتابخوانی آماده همکاری با کتابخانه های عمومی هستند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: