کد خبر: 35852
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 12:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استقبال مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از استقبال بی نظیر مسئولان دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشکوه این جشنواره در استان خبر داد.
استقبال مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در نشستی با جمعی از مسئولان استان سمنان هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) و گرامی‌داشت دهه کرامت دانست و گفت: دبیرخانه جشنواره تعداد هفت عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) را به عنوان منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که سال گذشته مردم استان سمنان استقبال بی نظیری از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند، گفت: امیدواریم امسال این جشنواره با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه فرهنگ، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب شور و نشاط در جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و افزود: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مخاطبان را به کتابخانه جذب کنیم.

وی گفت : کتاب و کتابخوانی موجب افزایش سطح آگاهی و دانش افراد جامعه می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های دستگاه های اجرایی برای برگزاری بهتری جشنواره استفاده کرد، گفت: مطالعه زندگی ائمه اطهار(ع)، موجب در پیش گرفتن راه و رسم توحید محور در زندگی می‌شود.

وی ترویج فرهنگ رضوی و خدمت به ساحت مقدس امام رضا (علیه السلام) را افتخار بزرگی دانست و گفت: باید با انگیزه ای خاص برای برگزاری جشنواره رضوی تلاش کرد.

مبلغان نقش بسزایی در معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشستی با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی این استان، با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی دارای برکات معنوی است گفت: مبلغان نقش بسزایی را در معرفی جشنواره دارند.

حجت الاسلام علی شکری با اشاره به اینکه باید به جشنواره کتابخوانی رضوی نگاهی ویژه داشته باشیم، بیان کرد: این جشنواره دارای برکات معنوی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج سیره ائمه اطهار (ع) می شود.

وی با تاکید براینکه در دین مبین اسلام به علم و علم آموزی توجه ویژه شده است، بیان داشت: علم موجب افزایش دانایی افراد می شود.

ترویج سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه مهم است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، ترویج سیره ائمه اطهار را در جامعه مهم دانست و گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در تحقق این مهم موثر است.

عیسی فاضلی ضمن بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی در ترویج فرهنگ مطالعه تاثیرگذار است، بیان داشت: انسان‌ها باید به مطالعه عادت کنند و آن را جزئی از کارهای روزانه خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه موجب افزایش دانش و آگاهی می شود، گفت: آگاهی افراد موجب کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان  از آمادگی این سازمان به منظور همکاری برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان خبر داد.

جشنواره کتابخوانی رضوی کار فرهنگی عظیمی است

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، جشنواره کتابخوانی رضوی را اقدام فرهنگی عظیمی دانست و گفت: این جشنواره موجب ترویج سیره ائمه اطهار (ع) می شود.

احمد بهکار مرام ضمن بیان اینکه برگزاری این برنامه‌های فرهنگی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود، بیان داشت: برای توسعه کتابخوانی به عزم همگانی نیازمندیم.

وی با تاکید به اهمیت بحث مطالعه افزود: کتاب و مطالعه موجب پیشرفت جامعه می شود.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان سمنان از آمادگی همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به منظور  برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: