کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم علیه‌السلام و حضرت امام رضا علیه‌السلام» بررسی می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نشست بررسی و تشریح کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم علیه‌السلام و حضرت امام رضا علیه‌السلام» با سخنرانی دکتر ابوالفضل خوش‌منش، پژوهشگر و نویسنده کتاب، هم‌زمان با دهه کرامت و برپایی دهمین جشنواره فرهنگ- هنری ماه هشتم، میزبان دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به ویژه شیفتگان حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام خواهد بود.

کتاب «دو پیشوای ملل، حضرت ابراهیم علیه‌السلام و حضرت امام رضا علیه‌السلام» به کوشش بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام در پاییز 1392 خورشیدی با موضوع امام رضا و اهل بیت علیهم‌السلام منتشر شده است. این کتاب در 9 فصل به این محورها پرداخته است؛ «پیامبر و امام»، «شعاع‌های یک آفتاب»، «در برابر طغیان»،‌ «ماموریت‌های بزرگ از بابل تا مکه؛ از مدینه تا مرو»، «امام و شهید»، «اهل البیت»، «برهان و احتجاج» «مهر و مرحمت». این نشست در روز سه‌شنبه، 2 مرداد ساعت 15 تا 17 در کنار نمایشگاه «یار مهربان، امام مهربان؛ گزیده کتاب‌های چاپی با موضوع امام رضا علیه‌السلام» در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی و شیفتگان اهل بیت علیهم‌السلام را به حضور در این برنامه در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» فرامی‌خواند.

دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت از 24 تیر تا 3 مرداد در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. این جشنواره که برنامه‌های گوناگون فرهنگی و تخصصی در حوزه‌های کتاب‌داری و موزه‌داری و گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را دربرمی‌گیرد، با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام پایان خواهد یافت.