کد خبر: 35856
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 14:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 دیدار امام جمعه شهرستان فردیس با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در اولین بازدید خود از کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
 دیدار امام جمعه شهرستان فردیس با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، روز دوشنبه، ۲۵ تیرماه ۹۷، احمدعلی هراتی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز به همراه معاونین و کارشناسان ستادی و گلشن شیرمحمدی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با حجت الاسلام ایمانی؛ امام جمعه شهرستان فردیس دیدار کرد.

وی با اشاره اهمیت ترویج کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بهترین دوران برای نهادینه کردن عادت مطالعه و فرهنگ سازی اصولی در زمینه کتابخوانی در یک جامعه، توجه به کودکان و نوجوانان است. با ایجاد پاتوق های فرهنگی در کتابخانه های عمومی و استفاده از برنامه های اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان و همچنین پتانسیل آموزش و پرورش می توانیم گام های مهمی  در زمینه کتابخوانی برداریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: در راستای تحقق سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور رهنمودهای امامان جمعه و حمایت های ایشان بسیار مفید و حائز اهمیت است.

ایمانی ضمن تبریک انتصاب هراتی به سمت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان گفت: در مورد اهمیت، جایگاه و ارزش کتاب در جوامع باید بگوییم، آنچه می تواند کشور را نجات دهد، علم و تکنولوژی است و پیشرفت علمی، فقط با کتاب محقق خواهد شد.

وی با اشاره به حدیث: «العلمُ سلطان» افزود : علم قدرت است و علم است که قدرت می آورد. منبع و سرچشمه اصلی علم، کتاب است که هیچ گاه کهنه نمی شود و جایگزینی ندارد.

امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: با توجه به اوضاع و مسائل فرهنگی و سیطره فرهنگ غرب از طریق ماهواره و شبکه های مجازی، ارگان های فرهنگی مانند کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برخوردارند.

 ایمانی با اشاره به جمعیت دانش آموزی فردیس گفت: در شهرستان فردیس بیش از ۹۰ هزار دانش آموز وجود دارد. این تعداد دانش آموز، معادل یک شهر است. بنابراین به برنامه ریزی دقیقی  برای غنی سازی اوقات فراغت و تعلیم و تربیت آنها نیاز است که کتابخانه های عمومی می توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

در پایان این دیدار هراتی، به تشریح نحوه برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان پرداخت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: