کد خبر: 35858
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 14:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی در شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
در هفته عفاف و حجاب، کتابخانه های عمومی استاد احمدی، شهید باهنر، شهید رجایی و امام حسین(ع) شهرستان درمیان، میزبان برنامه های ویژه فرهنگی بودند.
برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی در شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب، ساخت دومینوی حجاب، نمایشگاه کتاب، نشست کتاب‌خوان وغیره از جمله برنامه های برگزار شده در کتابخانه عمومی شهرستان درمیان در این هفته بود.

معرفی و جمع خوانی کتاب «گنجینه عفاف» در کتابخانه امام حسین(ع) روستای بورِنگ

کتاب «گنجینه عفاف»  نوشته مهدی نصیری دهزیری و چاپ انتشارات اندیشه صادق و یکی از آثار برگزیده در موضوع عفاف و حجاب است.

این اثر دربردارنده ۵۰۰ نکته شامل احادیث معصومین(ع)، نکته های تفسیری، نکات روانشناسی و جامعه شناسی، تاریخ کشف حجاب در ایران، اشعار و جملات نثر ادبی، سخنان بزرگانی چون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری است و مباحثی پیرامون حجاب و عفاف را در قالبی جذاب ارایه می دهد.

بلند خوانی کتاب «نمی‌دانستم در سایه‌ حجاب زیبایی‌ام پایدارتر است» در کتابخانه امام حسین(ع)

به مناسبت هفته عفاف و حجاب «کتاب نمی‌دانستم در سایه‌ حجاب زیبایی‌ام پایدار تر است» با همراهی چند تن از بانوان عضو کتابخانه امام حسین(ع) روستای بورنگ بلند خوانی شد. این کتاب که به قلم حسن محمودی از سوی مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی به چاپ رسیده، پاسخ به شبهات حجاب در قالب داستانی جذاب، ویژه نوجوانان است که به بیان زیبایی‌های حجاب و عفاف و شبهه زدایی در قالب داستانی خواندنی با تمثیل هایی زیبا می پردازد و نقش آفرینان داستان نیز خود نوجوانان و دانش آموزان هستند.

معرفی و جمع خوانی کتاب «دختران به عفاف روی می آورند» در کتابخانه شهید رجایی طبس مَسینا

کتاب «دختران به عفاف روی می آورند» نوشته وندی شلیت و نانسی دموس با حضور دختران عضو کتابخانه  شهید رجایی طبس مسینا معرفی و جمع خوانی شد.

این کتاب در سه بخش دختران به عفاف روی می آورند، زن آگاه شدن در دنیای شهوانی و اخلاق جنسی در آموزه های اسلامی تنظیم شده و به نقد جریان فمنیسم می پردازد. بخش اول کتاب که توسط وندی شلیت به نگارش درآمده ضمن مرور آنچه در حال حاضر در آمریکا رخ داده است، تصویر روشنی از ترویج بی بند و باری و آزادی جنسی که خواسته موج سوم فمنیسم است، ارائه می‌کند. همچنین در بخش دوم کتاب که توسط نانسی لی دموس، نگاشته شده، نویسنده صفات زنان ناسالم و نادان را که با بی خردی و هرزگی خود، خانواده و در پی آن جامعه را ویران می کنند، معرفی می کند. در بخش سوم این کتاب که به همت آیت الهی به رشته تحریر در آمده، بر رعایت ارزش‌های اخلاقی در مسایل جنسی توصیه فراوان شده است.

معرفی و جمع خوانی کتاب «حجاب زن مسلمان» در کتابخانه شهید باهنر گَزیک

کتاب «حجاب زن مسلمان» با بهره گیری از آیات هدایتگر قرآن کریم، فلسفه پیدایش زن و ازدواج را تبیین کرده و در ادامه، آثار و فواید حجاب و پوشیدگی را در جامعه اسلامی برمی شمارد. نویسنده پس از توضیح مفهوم لغوی «حجاب» و مشتقات آن، به دلایل و انگیزه هایی می پردازد که منجر به نزول آیه حجاب شد. کیفیتِ حجاب امت های گذشته، فرق ستر و حجاب، ذکر افراد محرم و نامحرم در فقه اسلامی و دستورهای پنجگانه اسلام برای حجاب، موضوعاتی است که در این کتاب بدانها پرداخته شده است. بخش پایانی کتاب، به کیفیت حجاب از خویشاوندان، نقش پدر در تربیت فرزندان و احکام خروج زنان از منزل اختصاص دارد.

نشست کتاب خوان ویژه عفاف وحجاب در کتابخانه استاد احمدی اسدیه

این نشست در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه با حضور نوجوانان دختر شهر اسدیه برگزار شد. در این نشست ۵ کتاب به اشتراک گذاشته شد.

«وضعیت سنجی پوشش و آرایش ایرانیان» نوشته منصور واعظی/ ارائه توسط: زینب سلطانی (عضو کتابخانه)، «رایحه عفاف» نوشته امیر ملک محمودی الیگودرزی/ ارائه توسط: حدیثه حیدری (عضو کتابخانه)، «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی» نوشته امیرحسین بانکی پور فرد/ ارائه توسط: حسنی خرم روز (عضو کتابخانه)، «حجاب و نقش آن در سلامت روان» نوشته عباس رجبی/ ارائه توسط: محدثه خدادادی (عضو کتابخانه) و «احکام مصور پوشش بانوان» نوشته ترانه هاشم نیا/ ارائه توسط: طاهره رمضانی (رئیس شهرستان).

نمایشگاه کتاب «حریم ریحانه» در کتابخانه استاد احمدی اسدیه

در این نمایشگاه، کتاب‌هایی چون «مسئله حجاب» نوشته شهید مرتضی مطهری، «در و صدف» اثر محمد شجاعی، «چرا حجاب» اثر احمد علی ساعتچی، «عفاف و حجاب» نوشته منصور واعظی، «حجاب و نقش آن در سلامت روان» نوشته عباس رجبی، «رساله حجابیه» تألیف رسول جعفریان و «احکام پوشش بانوان و حریم ریحانه» در معرض دید عموم قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: