شرکت امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر خوزستان درجشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های  عمومی استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر از روند برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های عمومی شهرستان ماهشهر ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری سالانه جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از شایسته ترین روش های ترغیب مردم و نسل جدید به امر کتابخوانی است، چراکه از این طریق شرکت کنندگان علاوه بر شرکت در مسابقه کتابخوانی با آموزه های دینی و سیره زندگی اهل بیت نیز آشنا می شوند.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌تواند منجر به گرایش افراد به مطالعه شود و اگر اینگونه مسابقات به صورت مداوم و از روی اصول و سنجیده برگزار شود، زمینه‌ساز ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: معرفی کتاب های مناسب و همچنین وجود روش های متعدد برگزاری جشنواره رضوی همچون بخش مکتوب، آنلاین، ویدیوئی و نقاشی باعث متمایز شدن این جشنواره از سایر مسابقات کتابخوانی است.

امام جمعه شهرک طالقانی برگزاری جشنواره های کتابخوانی را امری شایسته دانست و گفت: کتابخوانی راهی برای شناخت الگوهاست، کودکان و نوجوانان برای موفقیت در زندگی به الگوهای رفتاری همچون زندگی و سیره پیامبران و ائمه اطهار نیاز دارند. خواندن کتاب ها و داستان های مختلف موجب شکل گیری ارزش های گوناگون در ذهن کودک می شود و حساسیت او را رشد می دهد و احترام به دیگران در او شکل می گیرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه کتاب غذای روح بشر است، عنوان کرد: از آنجایی که انسان علاوه بر غذای جسمی به غذای روح و روان نیاز دارد پس بهترین چیزی که می تواند فکر و روان ما را در این مساله پرفروغ کند کتاب و کتابخوانی است؛  کتاب می تواند به اندیشه انسان کمک کند که مفید و موثر در تعالی روح  انسان شود و بهترین کتاب آن است که منشا آن قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان عنون کرد: برای تداوم عادت خواندن کتاب می‌بایست نظام‌ های دیگر هم به یاری و همکاری نظام آموزش بیایند چراکه مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد.

شایان ذکر است پس از بازدید، امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در بخش آنلاین هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرد.