کد خبر: 35899
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 مرداد 1397 - 16:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه شهید پورغلامی بازگشایی شد

منبع : لیزنا
کتابخانه شهید پورغلامی در شهرستان بهارستانِ استان تهران امروز 3 مرداد ماه با حضور مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی و شهرستان بهارستان بازگشایی شد.
کتابخانه شهید پورغلامی بازگشایی شد

به گزارش لیزنا، در این مراسم علی نیکنام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران، مرتضی یوسف زاده؛ دهیار روستای اورین، سید محسن موسوی؛ بخشدار، رضا صفایی؛مشاور فرماندار بهارستان، رئیس هیئت امنای مسجد اورین، خانواده شهید پورغلامی و اعضای شورای روستا حضور داشتند.

 این کتابخانه در زمینی به مساحت ۳۲۰ متر مربع و زیربنای ۱۴۰ متر مربع در سال ۸۹ از سوی دهیاری به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان واگذار شده و این مرکز به دلیل انجام اقدامات عمرانی شامل فضا سازی مناسب، مقاوم سازی و  توسعه زیربنا، به مدت ۴ ماه در سال جاری تعطیل بوده است. اکنون با بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب و ۳۵۰ عضو فعال آماده ارائه خدمت به ساکنین روستای اورین است.

در این مراسم علی نیکنام بعد از تشکر از مسئولان گفت: همانطور که وعده داده بودیم، همزمان با دهه کرامت کتابخانه شهید پورغلامی بازگشایی شد. این کتابخانه در سال 1389 تحویل نهاد داده شد، و لازم بود با توجه به جمعیت منطقه، بازسازی و تغییراتی در آن انجام شود.

وی افزود: دهیار روستای اورین 40 میلیون تومان صرف بازسازی کتابخانه کرده، پورغلامی و نهاد کتابخانه ها نیز همین مقدار هزینه را صرف تجهیز این کتابخانه و بروزرسانی کرده است. علاوه بر این نزدیک به 50 میلیون تومان نیز برای خرید کتاب هزینه خواهد شد.

بخشدار منطقه با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی نیازمند توسعه مراکز فرهنگی مانند کتابخانه ها است، گفت: در انجمن و سطح بخش، برنامه های خوبی با فرماندار و کمک نهاد کتابخانه ها پیش بینی شده و قرار است کتابخانه ها را توسعه بخشیم. در منطقه ای هستیم که جمعیت انبوه، اما وسعت محدود دارد و در بهره گیری از فضای لازم با محدودیت هایی روبرو هستیم. همچنین توسعه فضاهای فرهنگی مدنظر دهیاری است که بخشی از آن در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار خواهد گرفت تا جوانان و افراد با استعداد منطقه بتوانند استفاده کافی را ببرند. باید تلاش کرد که منابع و فضاهای علمی و فرهنگی را به لحاظ کمی و کیفی بهبود بخشیم.

همچنین نیکنام این نوید را داد که 2 کتابخانه سیار در شهرستان بهارستان برای روستاهای اطراف راه اندازی و تمام کتابخانه های این شهرستان مورد تعمیر و مرمت قرار بگیرد. وی افزود: کتابخانه های چمران و باهنر مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته اند. اعتباری که برای تعمیر همه کتابخانه ها درنظر گرفته شده بالغ بر 500 میلیون تومان است. از طرفی کتابخانه خیرسازی نیز تقریبا آماده است. لازم به ذکر است که تمام کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: