فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، روز پنجشنبه، ۱۱مردادماه احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به همراه معاونین و کارشناسان ستادی و سیدمحمد حسینی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ با ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ دیدار کرد.

هراتی با اشاره اهمیت ترویج کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بهترین دوران برای نهادینه کردن عادت مطالعه و فرهنگ سازی اصولی در زمینه کتابخوانی در جامعه، توجه به کودکان و نوجوانان است.

هراتی با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: با ایجاد پاتوق های فرهنگی در کتابخانه های عمومی و استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش، می توانیم گام هایی در زمینه ترویج کتابخوانی و تربیت نسلی مانوس با کتاب برداریم.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های صنعتی موجود در شهرستان ساوجبلاغ، گفت: دعوت از صاحبان صنایع برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، یکی از راه هایی است که مغفول مانده است.

 پالیزگیر ضمن تبریک انتصاب هراتی به سمت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان، گفت: تقویت حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی بر رفتار شهروندی تأثیرگذار است و اگر مردم یک شهر یا منطقه کتابخوان باشند، آگاهی‌های آن‌ها به عنوان شهروندان مطلع، در اداره امور شهری نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگر، نیازمند خلاقیت در تمام عرصه ها هستیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ افزود: با مدیریت خلاقانه و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در ادارات و سازمان ها، باید رابطه مردم با کتاب‌ را تقویت کنیم و  این امر باید علاوه بر کتابخانه های عمومی، از طریق آموزش و پرورش و تمام دستگاه های فرهنگی نیز تقویت و ترویج شود.

 پالیزگیر در پایان اظهار داشت: فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ و تمامی ارگان ها و سازمان ها، جهت ترویج کتابخوانی آماده همکاری با کتابخانه های عمومی هستند.