برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، شنبه ۱۳ مرداد ۹۷ با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز؛  ابوالفضل اینانلو، فرماندار شهرستان فردیس و دیگر اعضا، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس و بخش مشکین دشت در سال ۹۷ در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

هراتی در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه گفت: سرانه فضای کتابخانه ای شهرستان فردیس با داشتن بیش از ۹۰ هزار دانش آموز، باید افزایش یابد.

وی افزود: کتابخانه عمومی و بطور کلی فرهنگ، تأثیری زیرساختی در جامعه دارد و رشد و توسعه با کتاب و کتابخوانی شکل خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه ها تاکید کرد: لازمه ترویج فرهنگ در ابعاد مختلف، از جمله حقوق شهروندی، توجه به کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار شهرستان فردیس ضمن تشکر از مدیرکل اداره کل کتابخانه ها و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی فردیس و مشکین دشت، با اشاره به نقش کتابخوانی در جامعه گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی، همه باید برای ارتقا سرانه مطالعه تلاش کنند.

وی ضمن ارائه مطالبی در خصوص ارزشهای علمی، فرهنگی واعتقادی مردم منطقه ادامه داد: درخصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانه تمام مسئولان و در راس ایشان، امام جمعه محترم فردیس، در اشاعه فرهنگ اسلامی دارای دغدغه های فرهنگی هستند.

 اینانلو ادامه داد: در این راستا، تمام ادارات و ارگان های شهرستان از جمله شهرداری ها، آموزش و پرورش و غیره باید با حداکثر توان به کمک و یاری کتابخانه های عمومی بشتابند.

فرماندار فردیس همچنین دربخش دیگری از سخنان خود از آمادگی و برنامه ریزی مجموعه مدیریتی شهرستان برای برگزاری جلسات انجمن به شکل منظم خبر داد.

وی در ادامه افزود: شایسته است کتابخانه های عمومی با همکاری دیگر ارگان ها و سازمان ها برای مسائلی همچون پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، کمک به رفع آسیب های اجتماعی موجود و دیگر مسائل جامعه، بیش از پیش ساماندهی شوند.

اینانلو در پایان خواستار جایگزینی کتاب به عنوان هدیه، در مراسم ارگان ها و ادارات شد.

همچنین شهردار فردیس نیز آمادگی خود را جهت همکاری با انجمن کتابخانه ها و پرداخت ماهیانه سهم نیم درصد اعلام کرد.