افتتاح اولین کتابخانه دیجیتالی گویا ویژه نابینایان در کرمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، مراسم افتتاح کتابخانه دیجیتال گویا روشندلان با حضور مدیران استان، مدیرعامل و قائم مقام انجمن نابینایان کشور، نمایندگان شرکت مجری  در کتابخانه مرکزی  برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در این مراسم گفت: طی ماه های گذشته با انعقاد تفاهم نامه میان انجمن نابینایان ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شرکت سامسونگ در خصوص راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه ویژه نابینایان، این بخش مرمت و در دو  قسمت کودکان و بزرگسالان ایجاد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه نابینایان گفت: تلاش و انتظار ما بر این است که کتابخانه نابینایان نقطه عطفی برای این قشر از جامعه باشد و برنامه‌های متعدد آموزشی، کارآفرینی، گردهمایی و فرهنگی در آن اجرا شود.

علی اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ایجاد زیر ساخت این فرصت فرهنگی، اظهار داشت: سرانه مطالعه برای کودکان و نوجوانان نابینا به دلیل محدودیت امکانات در جامعه پایین است.

منصورشادکام، قائم مقام انجمن نابینایان عنوان کرد: زیربنای فرهنگ هر کشور مقوله کتاب و کتابخوانی است و هر فرد  باید به مسئولیت اجتماعی خود در جامعه عمل کند.

زهرا موسی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و همکاران کتابخانه ملی قدردانی کرد و خواستار تشکیل دبیرخانه فعالی در انجمن نابینایان استان کرمان به منظور طرح، بررسی و انتقال مسائل و مشکلات جامعه نابینایان به مسئولان مربوطه شد.

وی ادامه داد: نابینایان ما استعدادهای باارزش و ظرفیت عظیمی دارند که باید به کار گرفته شود و شرکت‌های خصوصی می‌توانند زمینه اشتغالزایی این قشر از جامعه را فراهم کنند.