کتابخانه مرکزی استان سمنان تجهیز شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: کتابخانه مرکزی استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیون ریال از اعتبار بخش تملک دارایی و سرمایه ای استان سمنان تجهیز شد.

وی ادامه داد: از اعتبار تخصیص یافته برای کتابخانه تلویزیون، لمینت یا پرس کارت، پرینتر، میز مطالعه دونفره چوبی، صندلی استاندارد، پرده مخصوص پنجره های کودک، میز امانت کتابدار، میز مخصوص رایانه جستجوی کتاب، کمد مخصوص کتابداران، کمد مخصوص وسایل شخصی مراجعین کتابخانه و قفسه بخش کودک خریداری شد.

وی با اشاره به این مطلب که  سعی شده حتی الامکان مشکلات کتابداران و کتابخانه‌ها رفع شود، بیان داشت: تجهیز کتابخانه‌ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری و بررسی مشکلات عمرانی از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره کل در سال‌های اخیر بوده است.

سماکوش با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی استان سمنان ۱۱۵ هزارجلد کتاب، کتاب صوتی و کتاب بریل وجود دارد، گفت: بیش از ده هزار و ۷۰۰ نفر عضوفعال این کتابخانه هستند.

وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که این کتابخانه از  دو مخزن اصلی و بخش های مرجع، استان شناسی، نشریات، کودک و نابینایان تشکیل شده است، گفت: در این کتابخانه کلاس‌های آموزشی  و فرهنگی در گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می شود.