جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه در کردستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قروه روز شنبه ۱۳ مرداد به ریاست فرماندار قروه و باحضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز، شهرداران شهرهای قروه، دزج، سریش آباد و دلبران و همچنین برخی کارشناس ستادی در سالن جلسات فرمانداری قروه برگزار شد.

موحد امان اللهی، فرماندار قروه در این نشست با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی، اظهار داشت: تا زمانی که در حوزه های مرتبط با فرهنگ دارای کاستی و مشکلات باشیم، نمی توانیم ادعای توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه از شاخص های توسعه یافتگی است، ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در کشور نیاز به تلاش، برنامه ریزی و حمایت مسئولان و مردم دارد.

امان اللهی از کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در ارتقای سطح فرهنگی نام برد و گفت: باید از این نهاد به خوبی حمایت شود تا در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه بیش از پیش  موفق باشد.

فرماندار قروه توجه به نیازهای مخاطبان را در جذب کتابخوانان به کتابخانه های عمومی مهم برشمرد و افزود: کتاب های موجود در قفسه های کتابخانه ها باید متناسب با نیازهای مردم هر منطقه باشد و این امر می تواند به ارتقای شاخص سرانه مطالعه منجر شود.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای بومی سازی منابع کتابخانه ای توجه به آثار نویسندگان و مولفان منطقه است که علاوه بر تجهیز منابع کتابخانه های عمومی زمینه حمایت از این قشر را فراهم می سازد.

فرماندار قروه گفت: شهرداران باید به این امر توجه کنند که با پرداخت نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه های عمومی در واقع از توسعه فرهنگی شهر متبوع خود حمایت کرده اند و نباید در این راستا کم کاری کنند.

وی با اشاره به لزوم تکمیل پروژه کتابخانه عمومی ابوذر شهرستان قروه، اضافه کرد: امسال با تخصیص اعتبارات در شهرستان و همچنین حمایت خیرین و بخش خصوصی پروژه مذکور دوبار آغاز به کار می کند.