جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، نخستین گردهمایی کارشناسان اداره کل با حضور مدیرکل جدید به تدوین برنامه‌هایی نو جهت پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، اختصاص یافت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این نشست بیان کرد: زمانی که تغییر و تحول در یک مجموعه صورت می‌گیرد، باید شتاب بیشتری به کارها داده شود. فلسفه‌ تغییر و تحول در حوزه‌های مختلف، پویایی و جلوگیری از رکود است و کارکنان یک مجموعه همزمان با تحولات، باید گام‌های بلندتر و استوارتری در جهت تحقق اهداف بردارند.

وی به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود در جهت تحقق اهداف سازمان اشاره و بیان کرد: نیروی انسانی از مهمترین ابزارهای مدیریت در راستای پیشبرد اهداف است و همکاری و همفکری کارکنان مجموعه، امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، راه اندازی مجدد کتابخانه عمومی شهدا و تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و گفت: با هدف افزایش تعداد کتابخوانان و امکان دسترسی همگان به خدمات کتابخانه‌های عمومی، در تلاش هستیم تا در شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه، کتابخانه احداث کنیم تا همه محلات به کتابخانه‌ها دسترسی داشته باشند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تأکید کرد و ادامه داد: تدوین برنامه ها باید به گونه ای باشد که از موازی کاری با سایر دستگاه ها جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری بر حمایت از نویسندگان و ناشران بومی تأکید کرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی استان تلاش می‌کنند، باید در دستور کار مجموعه قرار گیرد.

در ادامه علیرضا مدرس، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید بیان کرد: مایه خرسندی است که فردی با پیشینه فرهنگی قوی وارد مجموعه اداره کل شده است و امیدواریم با راهنمایی‌های وی در حوزه کتاب و کتابخوانی رو به جلو حرکت کنیم.

در ادامه وی به اقدامات انجام شده در راستای ساخت کتابخانه در شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه، اشاره و عنوان کرد: امید است بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین و همکاری کمیته برنامه ریزی استان به این مهم دست یابیم.