دوره کامل روزنامه آذرآبادگان به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، دوره ۳۰ ساله روزنامه «آذرآبادگان» در ۵۵ مجلد از سوی عبدالله ذهتابی، مدیر و سردبیر این مجموعه به مخزن نشریات کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی با تقدیر از اقدام مدیر و سردبیر روزنامه «آذرآبادگان» در اهدای این جریده به مخزن نشریات کتابخانه مرکزی تبریز گفت: این گونه اقدامات موجب می شود که پژوهشگران در بررسی دوره های مختلف تاریخی، منابع بکر و دست اولی در اختیار داشته باشند.

شهرام خدایی با اشاره به تدوام ۳۰ ساله انتشار روزنامه «آذرآبادگان» در تبریز افزود: این جریده از ۱۳۲۸ تا شهریور ۱۳۵۷ شمسی منتشر شد و به همین دلیل نیز می توان اخبار و گزارش های مرتبط با تحولات سیاسی مهمی همچون نهضت ملی شدن صنعت نفت، وضعیت جامعه ایران در خفقان پهلوی اول و شرایط کشور در حدود یک سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی را در صفحات مختلف آن مطالعه کرد.

مدیر و سردبیر روزنامه آذرآبادگان نیز اظهار داشت: همواره نگران سرنوشت مجلدهای جریده بودم. اکنون با اهدای مجلدها به مخزن نشریات کتابخانه مرکزی تبریز، خیالم از بابت حفظ و نگهداری این جریده به عنوان سند تاریخی راحت شد. مطمئن هستم که مجلدهای روزنامه «آذرآبادگان» در مخزن نشریات کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یادگاری از اینجانب برای سال ها در بهترین شرایط ممکن حفظ و صیانت می شود.

زهتابی خاطر نشان کرد: روزنامه «آذرآبادگان» بعد از روزنامه های «مهد آزادی» و «تبریز»، مهم ترین روزنامه خطه آذربایجان از منظر مدت انتشار محسوب می شود. این جریده حتی زمانی که شاه همه نشریات محلی و اغلب جراید سراسری را به دنبال افزایش قیمت نفت و تثبیت قدرت دیکتاتوری خود از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ تعطیل کرد، تنها جریده آذربایجان شرقی بود که به حیات خود ادامه داد.

گفتنی است در این آیین شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اهدای لوح سپاس از عبدالله ذهتابی تقدیر کرد.