کد خبر: 36323
تاریخ انتشار: شنبه, 20 مرداد 1397 - 15:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با مشاور پژوهشی حوزه علمیه قم

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با هدف استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی با مشاور پژوهشی حوزه علمیه قم، دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با مشاور پژوهشی حوزه علمیه قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری روز دوشنبه، ۱۵ مردادماه با آیت الله سید حسن سجادی، مشاور پژوهشی حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بر لزوم انسجام و ارتباط بین سازمان ها در جهت استفاده بهینه از ظرفیت ها تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه از جمله مراکزی هستند که ظرفیت عظیمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

وی یکی از معیارها و شاخص‌های رشد و توسعه‌ یافتگی جوامع را میزان توجه و گرایش شهروندان به مطالعه و کتابخوانی دانست و بیان کرد: هر جامعه‌ای که بخواهد در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد باید بر روی این مؤلفه مهم و تأثیرگذار، سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت مطالعه در بین مردم، گسترش آن توسط سیاست گذاران و برنامه ریزان فرهنگی الزامی است و نباید کتاب صرفاً وسیله‌ای جهت گذران اوقات فراغت باشد، چراکه در واقع ابزار فرهنگی و زیربنای توسعه کشور است.

آیت الله سجادی ضمن اعلام آمادگی در زمینه‌ی تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به منابع تخصصی دینی، کتاب را یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی دانست که در طول قرون متمادی، عامل مهمی در تضمین رشد و پویایی جوامع بشری بوده و با وجود رشد روزافزون رسانه‌ها و ابزارهای پیشرفته‌ی دیگر، همچنان جایگاه خاص و یگانه خود را حفظ کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: