کد خبر: 36328
تاریخ انتشار: شنبه, 20 مرداد 1397 - 16:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه‌های اجرایی خوزستان

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان میزبان دومین نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرایی خوزستان شد.
برگزاری نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه‌های اجرایی خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، دومین نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای خوزستان با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان و دستیاران جوان ادارات کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نوسازی مدارس استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امور عشایراستان، آموزش و پرورش استان، معاونت برنامه و بودجه خوزستان، شهرداری کلانشهر اهواز و فرمانداری اهوازمشاوران و دستیاران جوان در محل اداره کل کتابخانه های عمومیخوزستان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد.

در این نشست، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: اعتماد به نسل جوان و جوانگرایی نه تنها یک فضیلت است بلکه در آثار و منابع دینی ما و تاریخ ۴۰ ساله انقلاب نقش جوانان در اداره امور کشور پر رنگ بوده است.

وی با تاکید احساس مسئولیت جوانان برای حل مشکلات علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، تاکید کرد: جوان متعهد، معتقد، با انگیزه و تحصلیکرده می تواند در رفع مشکلات کشور نقش آفرینی کند.

کوهی رستمی ادامه داد: مشورت گرفتن در امور از جوانان و صیقل دادن آن توسط مدیران با تجربه می تواند مشکلات قشر جوان جامعه امروز را برطرف کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با تاکید بر نقش اطلاعات در اجرای فعالیت های مختلف اشاره کرد: فقر اطلاعاتی باعث فقراجتماعی و فقر اقتصادی می شود؛ بعنوان مثال عدم آگاهی و فقر اطلاعات در حوزه خانواده منجر به طلاق عاطفی و جدایی می شود.

سبحان رضا پور، دستیار جوان اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به لزوم طرح مباحث فرهنگی و اجتماعی مبتنی با فضای جامعه، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید همسو با نیازهای روز  مردم باشد. در این راستا با تدوین سندی مدون در این خصوص می توان با هوشمندی این نیاز ها را شناسایی و برای آن ها برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به چالش های موجود در اجرای برنامه های فرهنگی اثر گذار در سازمان ها گفت: عدم اطلاعات کافی برای برنامه ریزی و عدم پشتیبانی از مراکز فرهنگی و گروه های مردم نهاد از چالش های اساسی است که باید با گفتگو و ایجاد فرایند های دقیق تر اصلاح شود.

در ادامه شکرالله کلاه کج، دستیار ویژه استاندار در امور جوانان با تقدیر از میزبانی کتابخانه های عمومی عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی باعث شد جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی دستیاران جوان دستگاه های اجرای استان با دستور کار تدوین برنامه یکساله اجتماعی و فرهنگی استان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان ها و ادارات کل در مسائل اجتماعی و فرهنگی و آسیب شناسی آن، می تواند در روند اجرای فعالیت های متنوع این کارگروه به ما کمک کند. از آنجاکه دستگاه های اجرایی با تخصص و امکانات بیشتر، آسیب های اجتماعی مناطق مختلف استان را شناسایی کرده اند، استفاده از این ظرفیت سرعت کار و اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را تسریع می کند.

در پایان این نشست دستیاران جوان ادارات کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نوسازی مدارس استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امور عشایراستان، آموزش و پرورش استان، معاونت برنامه و بودجه خوزستان، شهرداری کلانشهر اهواز و فرمانداری اهواز به تبادل نظر پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: