کد خبر: 36492
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 11:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشکیل جلسه هم‌افزایی با محوریت کتاب و دفاع مقدس در خوزستان

منبع : لیزنا
مدیران کل کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در جلسه ای بر اجرای برنامه های مشترک با محوریت کتاب و دفاع مقدس در سال جاری تاکید کردند.
تشکیل جلسه هم‌افزایی با محوریت کتاب و دفاع مقدس در خوزستان

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، ۲۰ مرداد ۹۷ جلسه ای با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان؛ سردار علی پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و مسئولین ستادی در محل اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان یک ارزش تمام نشدنی همواره می تواند ارزش ها و انسانیت را به جامعه تزریق کند و استان خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس می تواند بخش های مختلف فرهنگی در کشور را در این مسیر رهبری کند.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی استان خوزستان با نیروهای جوان و تحصیلکرده می توانند در بررسی اسناد و تبدیل ادبیات شفاهی به آثار مکتوب، اجرای برنامه های فرهنگی نقد کتاب و رونمایی، ترویج فرهنگ کتب دفاع مقدس در قالب های متنوع، اجرای نشست های کتاب خوان و نیز در حوزه پژوهش با بنیاد حفظ آثار همکاری کنند.

رستمی ادامه داد: کتابخانه های عمومی در سال گذشته در هفته دفاع مقدس تعداد ۵ جلسه نقد و بررسی کتاب، ۲۷ نمایشگاه کتاب با مشارکت بنیاد و در مجموع ۲۵۰ برنامه در سطح کتابخانه های عمومی برگزار کردند.

در این جلسه سردار علی پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: رزمندگان دفاع مقدس در طول هشت سال دفاع مقدس با کتاب و کتابخوانی مانوس بودند و در سنگرهای اجتماعی به فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی مشغول می شدند و این نشان دهنده اهمیت این مساله است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در کتابخانه های استان و بنیاد حفظ آثار،  می توان فعالیت های جدیدی در سطح ملی برنامه ریزی و اجرا کرد.

سردار علی پور با تاکید بر همکاری های بیشتر با محوریت کتاب گفت: تشکیل اتاق فکر کتابخانه های عمومی و بنیاد حفط آثار برای راه اندازی جشنواره های فرهنگی با محوریت دفاع مقدس، گردآوری داده ها و اطلاعات، روزنامه ها و نشریات سال های انقلاب و دفاع مقدس بعنوان روزشمار دفاع مقدس در شهرستان های مختلف به ویژه اهواز، مستند سازی برنامه های فرهنگی و تبدیل آن به آثار مکتوب می تواند در استان و در سطح ملی انجام شود.

گفتنی است، اداره کل کتابخانه های عمومی در حوزه های پژوهش، گردآوری اطلاعات مکتوب و شفاهی  و همچنین اجرای برنامه های مشترک فرهنگی با بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در طول سال جاری  همکاری کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: