کد خبر: 36610
تاریخ انتشار: شنبه, 03 شهریور 1397 - 16:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ترویج فرهنگ کتابخوانی با بهره‌گیری از توان جوانان در آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان این استان با هدف همکاری بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امضا شد.
ترویج فرهنگ کتابخوانی با بهره‌گیری از توان جوانان در آذربایجان شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، در نشستی با حضور ایوب بهتاج، مدیرکل سازمان ورزش و جوانان و شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، تفاهم نامه همکاری دو سازمان با هدف انجام فعالیت های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان امضا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این دیدار با تاکید بر نقش کتابخانه های عمومی در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، به ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی انجام شده از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی، نشست های کتاب خوان در سطوح مختلف، نشست های جمع خوانی و جلسات نقد و بررسی کتاب پرداخت.

خدایی با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقد شده افزود: ادارات کل کتابخانه های عمومی و ورزش و جوانان استان نقش بسزایی در ارتقای بنیه اجتماعی و فرهنگی جامعه به ویژه جوانان دارند و با برگزاری برنامه های مشترک می توانند به بهترین شکل در کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

در این نشست ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به کاهش سرانه مطالعه در میان جوانان با ظهور رسانه های مجازی اعلام آمادگی کرد که سازمان ورزش و جوانان استان با استفاده از تمامی امکانات خود و از طریق ارتباط مستمر با اداره کل کتابخانه های عمومی استان و فعال سازی هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد وابسته، گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارد.

گفتنی است؛ تبلیغات کتابخوانی در اماکن ورزشی، برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه ورزشکاران و جوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری مشترک دوره های خانواده، ازدواج و سلامت و تندرستی ازجمله مفاد این تفاهم نامه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: