کد خبر: 36678
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 شهریور 1397 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی شهید باهنر شهر گَزیک و خیّران روستای درمیانِ شهرستان درمیان در نیمه دوم مرداد ماه سال جاری میزبان برنامه های متنوع فرهنگی بودند.
اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، معرفی و جمع خوانی کتاب، نشست قصه گویی، ختم قرآن مجید و نشست کتاب خوان، بخشی از برنامه های برگزار شده در نیمه دوم مرداد ماه در کتابخانه های شهید باهنر و خیّران شهرستان درمیان بود.

معرفی و جمع خوانی کتاب «درختی که از تاریکی می ترسید» در کتابخانه شهید باهنر گَزیک

کتاب «درختی که از تاریکی می ترسید» نوشته لاله جعفری و تصویرگری شیرین جعفری است. این کتاب، روایتگر داستان دوستی یک چراغ و یک درخت است. در این داستان، کودکان می آموزند که چگونه بر ترس خود غلبه کنند.

کتابخانه شهید باهنر میزبان نشست کتاب خوان

در این نشست،  هفت کتاب به اشتراک گذاشته شد که عبارتند از: «مورچه فرمانده» نوشته علی باباجانی/ ارائه توسط: آسیه خواجوی (عضو کتابخانه)، «موی دماغ» نوشته جف کیی/ ارائه توسط: مطهره بوالی (عضو کتابخانه)، «۱۰قصه از امام رضا(ع)» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: ساجده صالحی (عضو کتابخانه)، «پروانه های نازی» نوشته اشترانی/ ارائه توسط: مهسا پرستار (عضو کتابخانه)، «شطرنج عشق» نوشته فریده ولوی/ ارائه توسط: محدثه رضایی (عضوکتابخانه)، «آذرک و انجمن جادوگران» نوشته مسلم ناصری/ ارائه توسط: نگار رضایی (عضوکتابخانه) و «طوطی و بازرگان» نوشته مهربان فولادوند/ ارائه توسط: منیره نعیمی (کتابدار).

اجرای ختم قرآن به نیابت از ۲ هزار شهید استان در کتابخانه شهید باهنر

کتابخانه شهید باهنر گزیک به نیابت از ۲هزار شهید استان، اولین جلسه ختم قرآن را با مشارکت اعضای کتابخانه و در راستای برنامه های کنگره ملی ۲هزار شهید استان خراسان جنوبی برگزار کرد.

کتابخانه شهید باهنر، میزبان نشست کتاب خوان

در این نشست، کتاب های «مردی که یک گله مرغ و خروس داشت» نوشته احمد عربلو/ توسط: سعیده خواجوی (عضو کتابخانه)، «ضربه کاری» نوشته احمد عربلو/ توسط: آسیه خواجوی (عضو کتابخانه)، «لافکادیو» نوشته حمید احمدی/ توسط: مطهره بوالی (عضو کتابخانه)، «یک قاچ هندوانه» نوشته زهرا داودی/ توسط: نگار رضایی (عضو کتابخانه)، «صبح و بوی نان» نوشته سید سعید هاشمی/ توسط: مهدیس پرستار (عضو کتابخانه) و «پیامبر و فرزندانش» نوشته نقی سلیمانی/ توسط: ثمین نهتانی (عضو کتابخانه) معرفی و بازخوانی شد.

معرفی و قصه گویی از کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» در کتابخانه خیّران روستای درمیان

کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» به روایت مژگان شیخی و تصویرگری حسام الدین طباطبایی خوانندگان را با گوشه هایی از زندگی امام رضا(ع) آشنا می سازد. این مجموعه، شامل ده قصه از امام رضا(ع) با عناوین سیب های گاز زده، یک درس تازه، غریبه آشنا، گنجشک چه می گفت؟، قرض عبدالله، صیاد و آهو، درخت بادام، نماز باران، پیراهن یادگاری و مسافران مدینه است.

معرفی و جمع خوانی کتاب «کاش تو را می دیدم» در کتابخانه خیّران

کتاب «کاش تو را می‌دیدم» نوشته مژگان شیخی است که با نثری روان و قابل فهم به شکل روایت داستانی، فرازهایی از زندگی بانو حضرت معصومه(س) و حوادث تاریخی زمان ایشان را بازگو می کند. همچنین سعی در ارائه تصویری دقیق از مجاهدت‌های حضرت فاطمه معصومه(س) در راه اعتلای دین خدا و حمایت های آن بزرگوار از امام هشتم(ع) در دوران خفقان ظلم دارد. این کتاب، شامل شش فصل با عناوین «کودکی»، «زندانی شدن پدر»، «امامت برادر»، «سفر برادر به خراسان»، «خداحافظ شهر پیامبر» و «آخرین منزل» است.

کتابخانه خیّران میزبان نشست کتاب خوان کتابخانه ای

در این نشست، با حضور نوجوانان روستای درمیان، شش کتاب به اشتراک گذاشته شد.

«ماه هشتم» نوشته مهدی غلامعلی/ ارائه توسط: رحمان یوسفی، «مسافر هشتم» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: محمدرضا یعقوبی، «خورشید خراسان» نوشته امیر اسماعیل آذر/ ارائه توسط: محسن حیدری، «کاش تو را می دیدم» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: یاسر یوسفی، «به سپیدی یک رؤیا» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی/ ارائه توسط: ذبیح الله صحافی و «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت الله علی کریمی جهرمی/ ارائه توسط: مجید طبس.

معرفی مجموعه «پیشگیری از اعتیاد» در کتابخانه خیّران

با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه خیّران با مضرات مواد مخدر مجموعه «پیشگیری از اعتیاد» نوشته علیرضا جزایری و لیلا سلیمانی نیا معرفی و روخوانی شد.

این کتاب، در برگیرنده اطلاعات جامعی در خصوص انواع مواد مخدر اعم از سنتی و روانگردان‌ها است که می‌تواند راهنمای خوبی باشد برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات جامع و مبسوطی در این حوزه داشته باشند.

نشست هفتگی قصه گویی در کتابخانه خیّران

کتابخانه عمومی خیّران، عصرهای دوشنبه، میزبان کودکان و خردسالان عضو کتابخانه است. در این گردهمایی، کودکان ضمن آشنایی با یکدیگر، در قالب فعالیت های گروهی به نقاشی، بازی وغیره می پردازند. کودکان در طرحی با عنوان «قصه گویی کودک برای کودک» برای یکدیگر قصه های دلنشینی را تعریف می کنند و از طریق متن و فحوای این قصه ها، با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و غیره آشنا می شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: