کد خبر: 36689
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 شهریور 1397 - 10:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه کتابداران در سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه کتابداران با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط همکاران، تقویت قدرت بیان و تبادل تجربه‌ها برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه کتابداران در سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نشست کتاب‌خوان ویژه کتابداران با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط همکاران، تقویت قدرت بیان و تبادل تجربه‌ها و با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار شد.

حسن نورمحمدی، رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار معرفی کتاب در نشست های کتابخوان را موجب افزایش تمرکز و دقت افراد در مطالعه کتاب دانست و با اشاره به نقش کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه، بر ضرورت روزآمدی اطلاعات این قشر تأکید کرد.

در این نشست کتاب‌ «آن بیست و سه نفر» نوشته احمد یوسف زاده؛ توسط حسن نورمحمدی معرفی شد. در این کتاب خاطرات بیست و سه نفر از آزادگان نوجوان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان شده است. خواننده هنگام مطالعه کتاب دائماً با صحنه های دردناک مواجهه می شود اما در پس این تصاویر نمایی از ایمان راسخ، مقاومت و شعور بالای نوجوانان در بند، حس غرور و سربلندی را برای خواننده ایجاد می کند.

در ادامه کتاب «فکرتان را عوض کنید و همراه با آن زندگی تان را» نوشته برایان تریسی، ترجمه منیژه شیخ جوادی، توسط فاطمه قنبری، کتابدار کتابخانه عمومی استاد مطهری معرفی شد. این کتاب با تبیین قوانین روانشناسی، به شما نشان می‌دهد چگونه افکارتان را عوض کنید و دریچه امکانات نامحدود را به روی خود بگشایید.

سپس کتاب «هفت قدم تا خدا» نوشته سعید روح افزا ، توسط حسین صبوری، کتابدار کتابخانه عمومی استاد مطهری معرفی شد؛ در این مجموعه هفت مرحله برای رسیدن به معبود و معشوق حقیقی تعریف شده است؛ اول شک نداشته باش، دوم بنده شو، سوم از او بخواه، چهارم و پنجم نشانه‌ها را ببین، ششم قدم بردار و در آخر از همه چیز بگذر، در خصوص هرکدام از این موارد در کتاب بحث شده و برای هر یک مثالی آورده شده است.

در ادامه کتاب «آدم های خوشبخت کتاب می خوانند و قهوه می نوشند» نوشته آنیس مارتین لوگان، توسط  مریم مهر پویا، کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی معرفی شد. داستان «آدم‌های خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند» از زبان زنی اهل پاریس به نام «دایان» روایت می‌شود که براثر حادثه‌ای، شوهر و دخترش را از دست می‌دهد. همین مسئله زندگی دایان را از روند عادی خارج و او را به زنی گوشه‌نشین و تلخ تبدیل کرده است.

«چگونه با نوجوان رفتار کنیم» نوشته حسن فرهی، الهه(ربابه) دل آذر، توسط اعظم فلاحی، مسئول کتابخانه‌عمومی شهید رجایی معرفی شد. این کتاب شامل 3 بخش است و به بیان مطالبی در خصوص شناخت دوره نوجوانی، هویت طلبی، وظایف رشدی نوجوان، ویژگی های تفکر نوجوان، ویژگی های عاطفه و رفتار نوجوان، واکنش مثبت به تغییرات جسمی نوجوان، پرهیز از جنگ قدرت، گوش دادن به نوجوان، وقت گذاری با نوجوان، تعدیل تاثیر رسانه های گروهی، انضباط آموزی به نوجوان و غیره پرداخته است.

در ادامه کتاب «من زنده ام» نوشته معصومه آباد، توسط  فاطمه قندالی، کتابدار کتابخانه عمومی شهدای گرمسار معرفی شد. این اثر به اتفاقات و تاریخ سراسر غرور و مقاومت رزمندگان ایران زمین در هشت سال حماسه دفاع مقدس می پردازد. «من زنده ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ی اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: