کد خبر: 36823
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 شهریور 1397 - 14:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای طرح کتاب درمانی برای مددجویان زندانها

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل: طرح کتاب درمانی برای مددجویان زندانها با مشارکت کتابخانه های عمومی و زندانهای استان در حال اجراست.
اجرای طرح کتاب درمانی برای مددجویان زندانها

 به گزارش لیزنا، رباب عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان درجلسه مشترک با مدیر کل زندانهای استان که با شرکت جمعی از روانشناسان علاقمند این حوزه و همچنین معاونین و کارشناسان این دو اداره کل برگزار شد اظهار داشت: کتاب ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای هدایت اندیشه وتفکر خوانندگان در نظر گرفته می شود و نقش مهمی در افزایش آگاهی و تغییر نگرش و رفتار های خواننده دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزایش آگاهی و تغییر در نگرش و عملکرد مددجویان زندانها را یکی از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح که با مشارکت زندانهای استان اجرا می شود، کتاب درمانی به عنوان یک وسیله پیشگیرانه به خواننده رویکرد های جدیدی برای فائق شدن بر مشکلات را ارائه می دهد و با الگو برداری از شخصیت های کتاب ها برای حل مشکلات واقعی خود در زندگی اقدام می کند.

وی ضمن ابراز خرسندی ازمشارکت فعال و خود جوش چهار نفر از روانشناسان علاقمند در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: کتاب درمانی می بایست با ظرافت بسیار انجام شود و هرکسی نمی تواند عهده دار اجرای آن باشد به همین جهت حضور روانشناسان علاقه مند در اجرای این طرح تاثیر زیادی دارد.

عزیزخانی در ادامه سخنان خود با بیان این که خواندن کتاب بیش از 68 درصد استرس انسان را کاهش می دهد افزود: رابطه معنا داری بین مطالعه و کاهش جرم و جنایت وجود دارد و کشور هایی که سرانه بالایی در مطالعه وکتاب خوانی دارند دارای زندانهایی خالی از مجرمین هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مددجویان زندانها را بخش مهمی از جامعه دانست وگفت: مددجویان زندانها باید به صورت ویژه در حوزه های مختلف بویژه حوزه فرهنگی  مورد توجه قرار گیرند تا آسیب های اجتماعی دربین آنان و خانواده هایشان کمتر شود.  

در ادامه این جلسه مراد فتحی، مدیر کل زندانهای استان نیز ضمن قدردانی از همت اداره کل کتابخانه های استان در راه اندازی سه باب کتابخانه عمومی مشارکتی درزندانهای استان گفت: اجرای طرح کتاب درمانی در بازسازی شخصیتی مددجویان این مرکز می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی با شاره به تخصیص 30 میلیون اعتبار برای خرید کتاب های تخصصی این حوزه خاطر نشان کرد: زندانهای استان در تامین و سایل مورد نیاز برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارد و روان پزشکان و مسئولین فرهنگی این مراکز نیز یاریگر دست اندرکارن این طرح خواهند بود.

مدیر کل زندانهای استان در ادامه سخنان خود به برگزاری بیش از 21 برنامه فرهنگی و مسابقات کتاب خوانی همزمان با اعیاد ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: در این برنامه ها بیش از هزار و پانصد نفر شرکت کردند.

 

مریم مقدمی
|
Iran
|
1397/06/16 - 22:17
0
0
سلام و احترام
طرح خوبی است

اما یک نکته مهمی وجود دارد: با وجود نقش پر رنگ اداره نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل پس کتابداران کدام بخش از این پروژه را عهده دار هستند؟

ای کاش این مدیر بزرگوار به جای دادن اختبار تام به روانشناسان کتابداران را به عنوان حامیان اصلی زندانیان در امر کتابدرمانی بر می گزیدند.

جای بسی تامل است
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: