کد خبر: 36936
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 شهریور 1397 - 10:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کلاس های آموزشی در کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس در ایام تابستان، کلاس های آموزشی برگزار می کند.
برگزاری کلاس های آموزشی در کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید اسلامیه در ایام تابستان، کلاس هایی از جمله آموزش ساخت عروسکهای قصه گو و نیز آموزش اوریگامی برگزار می کند.

کلاس آموزش ساخت عروسکهای قصه گو

کلاس آموزشی «ساخت عروسک های قصه گو» با هدف بهینه سازی اوقات فراغت مراجعان کودک و بهره گیری از تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه از ابتدای مرداد ماه 97 و همزمان با دهه کرامت آغاز شده و در روزهای سه شنبه هر هفته در این کتابخانه برگزار می شود.
گفتنی است، در جلسه اول از این کلاس، قصه ای از کتاب «قصه های کوچک برای بچه های کوچک» نوشته شکوه قاسم نیا توسط فاطمه صالح نیا، کتابدار کتابخانه برای کودکان خوانده شد. سپس کودکان با تفکر خلاقانه و همفکری گروهی و آموزش مربی عروسک سازی، به طراحی و ساخت شخصیت های قصه پرداختند. در جلسات بعدی آنها با استفاده از  عروسکهای ساخته شده و طراحی صحنه قصه به اجرای نمایش عروسکی می پردازند.

کلاس آموزش اوریگامی در بخش کودک کتابخانه

کلاس آموزش اوریگامی با هدف ایجاد خلاقیت و علاقه به فعالیت های هنری از ابتدای شهریور ماه 97 در کتابخانه آغاز شده و روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته و تا پایان شهریور ماه برای علاقمندان برگزار می شود.
در جلسه اول این کلاس، ضمن شرح مفهوم اوریگامی، تاریخچه و فواید آن برای کودکان، مجموعه 6 جلدی اوریگامی شامل: اوریگامی برای کودکان، اوریگامی حیوانات، اوریگامی گل ها، میوه ها و سبزیجات، اوریگامی حیوانات دریایی، اوریگامی لباس و اوریگامی ساده، نوشته روح الله گیوه چی، از منابع جدید کتابخانه، معرفی شد. در هر جلسه با استفاده از این کتابها طرح های دلخواه کودکان آموزش داده می شود.
اوریگامی، هنر خلق شکل های مختلف به وسیله تا کردن کاغذ است که نتیجه آن خلق مجسمه های زیبا و جذاب کاغذی است که گاه بسیار ساده و گاه بسیار پیچیده است. اوریگامی، تفریح خوبی است که به حداقل امکانات و فضا نیاز دارد و نتیجه کار به سرعت در قالب یک مجسمه کاغذی به دست می آید، که برای کودکان بسیار لذت بخش و جذاب است. تقویت هوش، تقویت تجسم سه بعدی، تقویت دقت و مهارت، پرورش خلاقیت، تقویت تمرکز و مهار استرس و افزایش صبر و پیگیری کودک از جمله فواید انجام این فعالیت است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: