برگزاری برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی البرز

 به گزارش لیزنا، احمدعلی هراتی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز، در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از رئوس برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس و در کتابخانه های عمومی استان البرز سخن گفت.

هراتی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (سلام الله علیها) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ایستادگی روزافزون آزادیخواهان جهان ناشی از حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس است و ما امروز مسئولیت داریم آنچه را که در آن روز های حساس و پرمخاطره گذشت با همه ظرفیت های موجود به جامعه و نسل های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهدا و خانواده شهدا، بیان کرد: " تکریم "  خانواده شهدا که اولین وظیفه و حداقل وظیفه است.  شناخت دشمن و نیز استکبار ستیزی، عمل به درس شهیدان و پیام آنان، بصیرت، عدم تسلیم، و عدم سازشکاری، الگوگیری از شهیدان و الگوسازی برای نسل جوان، زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و سبک زندگی آنان؛ مهم ترین برنامه و دستور کار کتابخانه های عمومی است.

وی افزود: درهفته دفاع مقدس باید برنامه هایی در راستای گفتمان این حماسه بزرگ داشته باشیم و در مساله فضاسازی  کتابخانه های عمومی سراسر استان، این امر را مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل با اشاره به نامگذاری روز های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: روز اول (31 شهریور ماه) به نام اقتدار، صلابت و نیرو های مسلح، روز دوم (اول مهر ماه) به نام نخبگان، سربازان و فخرآفرینان، روز سوم (دوم مهر ماه) به نام دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی، روز چهارم (سوم مهر ماه) به نام انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار سازی، روز پنجم (چهارم مهر ماه) به نام اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی مردمی، روز ششم (پنجم مهر ماه) به نام پیشکسوتان، رزمندگان و عزیت مداران، روز هفتم (ششم مهر ماه) به نام ولایت مداری، زنان و خانواده و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و روز هشتم (هفتم مهر ماه) به نام فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایت مداری نامگذاری شده است.

هراتی در ادامه گفت: متناسب با این نام گذاری، هدايت اعضاء به معرفي منابع با موضوع دفاع مقدس در  نشست‌هاي كتاب‌خوان كتابخانه‌اي، بازنمايي منابع كتابخانه‌ها در موضوع دفاع مقدس از طريق برگزاري نمايشگاه كتاب، برپايي شب شعر دفاع مقدس در كانون‌هاي ادبي با دعوت از خانواده و همرزمان شهداء ، برپايي مراسم خاطره گويي و روايت‌گري دفاع مقدس براي اعضاء نوجوان و بزرگسال؛ بخشی از برنامه های کتابخانه های عمومی در هفته دفاع مقدس است.

وی تأکید کرد: از جمله مهمترین فعالیت های این هفته می توان به غبارروبی مزار پاک و مطهر شهدای والامقام، بزرگداشت شهدای والامقام و ایثارگران سرافراز و تکریم خانواده های معزز آن ها، تجلیل از پیشکوستان و حماسه سازان دوران 8 سال دفاع مقدس، در جهت مقابله با نفوذ دشمن در دانشگاه ها، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و برپایی زنگ مقاومت در مدارس اشاره کرد.

در پایان مدیرکل از برپایی مراسم پرده خوانی و نقالی با محوریت دهه محرم و دفاع مقدس در کتابخانه ها و مراسم زیارت عاشورا در اداره کل کتابخانه ها ویژه این ایام خبر داد.