اجرای فعالیت های فرهنگی کتابخانه های اهواز در مناطق محروم

 به گزارش لیزنا، رضا سرکهکی مسئول کتابخانه عمومی شهدای اهواز از طرح حضور کتابدار در مناطق محروم و کم برخودار کلانشهر اهواز خبر داد و گفت: مناطق مختلف اهواز با فرهنگ های متنوع نیازمند توجه جدی است، از آنجای که کتاب و کتابخوانی می تواند کاهش های آسیب های اجتماعی در این مناطق را در پی داشته باشد و مردم را با مسایل مختلف بیشتر آگاه کنند تصمیم گرفتیم در مناطق مختلف اهواز حضور پیدا کردیم.

وی افزود: تجربه های مختلفی در این مناطق بدست آمد که برآن شدیم این فعالیت ها را در سایر مناطق اهواز اجرا کنیم. با حضور در این مناطق ضمن معرفی فعالیت های فرهنگی کتابخانه  به ویژه  فعالیت های بخش های کودک، در خصوص فواید مطالعه و حضور کودکان در کتابخانه های عمومی به گفتگو نشستیم که با استقبال خانواده ها و عضویت در کتابخانه های عمومی منجر شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای اهواز ادامه داد: در ابتدای طرح که به دنبال جذب مخاطب برای کتابخانه های عمومی و اقدام موثری برای رفع مشکلات فرهنگی در مناطق محروم کلانشهر اهواز بودیم احساس خوبی به ما دست نداد اما پس از حضور در این مناطق و استقبال کودکان و نوجوانان برای عضویت در کتابخانه ها ما را امیدوار کرد که حضور جدی تری داشته باشیم که در مراحل بعدی با امکانات و در تعامل با کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور پیدا کنیم که برنامه های فرهنگی را نیز برای آن ها برگزار کنیم.

سرکهکی در پایان حضور در این مناطق گفت: کتابداران بعنوان مشاوران امین می توانند بخش عمده معضلات و آسیب های اجتماعی این مناطق را که ناشی از سطح دسترسی کمتر به اطلاعات عمومی و کتابخانه است را با حضور خود کاهش و در مسیر پیشرفت  کودکان این مناطق موثر باشند.

شایان ذکر است کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز در روز اول مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی عضویت می پذیرد.