کد خبر: 37203
تاریخ انتشار: شنبه, 31 شهریور 1397 - 15:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «زنگ کتاب» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه

منبع : روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
همزمان با ماه محرم‌الحرام و سالروز واقعۀ کربلا، «زنگ کتاب»، حال‌وهوایی عاشورایی به خود گرفت. در این حرکت، کتابداران آستان قدس رضوی با حضور در مراکز مختلف و در فضایی صمیمی، کتاب‌های منتخب عاشورایی را معرفی کردند.
طرح «زنگ کتاب» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه

 به گزارش لیزنا، جمعی از کتابداران و کارشناسان کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در قالب طرح «زنگ کتاب» و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، در چندین مؤسسه حاضر شدند و به معرفی و خوانش شماری از کتاب‌های منتخب برای گروه‌های سنی مخاطب خود پرداختند.

رئیس ادارۀ کتابخانۀ عمومی آستان‌قدس‌رضوی در این خصوص بیان کرد: در این دوره از دورهمی‌های زنگ کتاب که همزمان با ایام محرم‌الحرام و شهادت امام‌حسین(ع) و یاران باوفای ایشان صورت گرفت، کتابداران آستان قدس در تعدادی از مؤسسات و مراکز متقاضی در مناطق کم‌برخوردار و همچنین مراکز نگهداری افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست، به معرفی و خوانش کتاب هایی در معارف محرم و عاشورا پرداختند.

محمد مشایخی افزود: کتاب «سحاب رحمت» که نویسنده در آن با زبان کودکانه و در قالب قصه، داستان کربلا، تاریخ و سوگنامۀ امام‌حسین(ع) را روایت کرده، از جمله کتاب‌های معرفی شده در این ایام است که نويسنده در آن به شيوۀ مقتل نگاري و با استناد به منابع تاريخي و روايي اهل بيت(ع)، به ترسيم وقایع قيام امام‌حسين(ع) و عاشورا پرداخته است. همچنین به مناسبت 27شهریور، روز بزرگداشت محمدحسین شهریار، این شاعر شیعه‌مذهب نیز معرفی شد.

گفتنی است، طرح زنگ كتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه از ابتداي سال جاري از سوی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در مراكزي نظير مركز توان‌يابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: