کد خبر: 37298
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مهر 1397 - 08:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست تخصصی کتابخوان دفاع مقدس در البرز برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز
 به مناسبت هفته دفاع مقدس، با همکاری اداره کل کتابخانه ‌های عمومی استان البرز با حوزه هنری و ستاد کنگره شهدای استان، نشست تخصصی کتابخوان دفاع مقدس برگزار شد.
 نشست تخصصی کتابخوان دفاع مقدس در البرز برگزار شد

  به گزارش لیزنا، سه شنبه 3 مهرماه 97، با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان، سرهنگ علیزاده، فرمانده حوزه ادارات کل شهید آجرلو استان البرز و جمعی از کتابداران و نویسندگان البرزی، به مناسبت هفته دفاع مقدس، با همکاری اداره کل کتابخانه ‌های عمومی  استان البرز با حوزه هنری  و ستاد کنگره شهدای استان، نشست تخصصی کتابخوان دفاع مقدس برگزار شد.

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و خیرمقدم به مدعوین حاضر در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج، گفت: فلسفه عاشورا که اصل و سرچشمه انقلاب اسلامی ماست، با کتاب و کتابت ماندگار شد. کتاب هایی که در این مراسم معرفی می شود، بازتاب دهنده گوشه ای از زندگی شهیدانی است که ارزنده ترین سرمایه و داشته الهی خود، یعنی جان خود را در راه پاسداری از اسلام، وطن و ناموس این مرز وبوم اهدا کرده اند.

وی با اشاره به نویسندگان این کتاب ها اظهار کرد: مولفین آثاری که امروز رونمایی و معرفی می شود، همگی بانوان بزرگواری هستند که ادامه دهنده راه بانوانی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس، در پشت جبهه ها نقش بزرگی را ایفا کردند. امروز این نویسندگان، با حفظ یاد و خاطره شهیدان، نقش مهمی در دوران جنگ نرم، بازی می کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر اهمیت ثبت و ضبط خاطرات و اتفاقات دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: 8سال دفاع مقدس، دفاع از انقلاب بود. دفاع از انقلابی که استکبار جهانی و صهیونیسم سعی در نابود کردن آن داشت. آثاری همانند آنچه امروز معرفی می شود، در بالندگی ارزش های دفاع مقدس، می تواند بسیار اثر گذار باشد.

در این نشست تخصصی 6 کتاب زندگی نامه داستانی سرداران شهید استان البرز، توسط نویسندگان این آثار به حاضرین معرفی شد.

کتاب های «جناب خط شکن» زندگینامه داستانی «شهید سید جلیل میری ورکی» نوشته معصومه قیطاسی، کتاب «راز یک عبور» زندگینامه داستانی «شهید جعفر محمدی» نوشته مریم بذرافشان، کتاب «عاشقی به وقت مهتاب» زندگینامه داستانی «شهید محمود امانی» نوشته سالومه سادات شریفی، کتاب «روزگار فرمانده» زندگینامه داستانی «شهید علیرضا آملی» نوشته لیلا جعفری، کتاب «من پدر هستم» زندگینامه داستانی شهید کریم آخوندی نوشته اکرم گلبان و کتاب «من پدر هستم» زندگینامه‌های «شهیدان آخوندی» نوشته فاطمه تاتلاری معرفی و رونمایی شد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: