کد خبر: 37308
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مهر 1397 - 09:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی شش کتاب در نشست کتاب خوان دفاع مقدس کوهبنان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان
به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب خوان تخصصی ویژه هفته دفاع مقدس، در کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان کوهبنان برگزار شد.
معرفی شش کتاب در نشست کتاب خوان دفاع مقدس کوهبنان

 به گزارش لیزنا، نشست کتاب خوان تخصصی ویژه هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، سرهنگ عباس زاهدی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان کوهبنان، جمعی از پاسداران و بانوان بسیجی عضو کتابخانه، مسؤلان کتابخانه های عمومی و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل کتابخانه عمومی شهیداول شهرستان کوهبنان برگزار شد.

در این نشست شش کتاب با موضوع دفاع مقدس معرفی شد.

کتاب نورالدین پسر ایران» نوشته معصومه سپهری توسط سرهنگ عباس زاهدی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه معرفی شد. وی درباره کتاب گفت: نویسنده این کتاب با قلم شیوا، خاطرات سید نورالدین عافی جانباز و رزمنده 8 سال دفاع مقدس را به رشته تحریر در آورده است.

دومین کتاب معرفی شده این نشست کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی زاده بود که توسط سمیه توکلی معرفی شد وی با بیان اینکه، کتاب دختر شینا خاطرات زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم بهناز ضرابی‌زاده است گفت : دختر شینا روایت زندگی یکی از آن هزاران زن صبوری است که حالا نسلشان در حال انقراض است. باید روایت زندگی دختر شیناها را برای دختران امروز گفت تا ریشه درخت کهنسال و مهربان مادری خشکیده نشود.

سروان مجید اسلامی نیز درادامه نشست به معرفی کتاب سربازکوچک امام اثر فاطمه دوست کامی پرداخت. وی در مورد چگونگی پدید آمدن این اثر توضیح داد:در سال ۱۳۸۸ با همکاری موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان نگارش کتاب انجام شد. این کتاب حاصل بیش از ۱۵۰ جلسه و ۳۵۰ ساعت مصاحبه در طول چهار سال است که صحبت های مهدی طحانیان پس از هر مصاحبه پیاده می شد و سپس در فرآیند تدوین و نگارش قرار می‌گرفت.

اسلامی افزود: آزاده مهدی طحانیان، رزمنده ۱۳ ساله ای بوده که در دوران اسارت با زن روزنامه‌نگار هندی به علت  نداشتن حجاب اسلامی مصاحبه نکرد و فیلم او بارها در طی دهه های گذشته پخش شده است. وی همچنین اظهارکرد: این کتاب حاصل مصاحبه فاطمه دوست کامی با این رزمنده آزاده است که توسط انتشارات پیام آزادگان در ۴۷۷ صفحه ۱۴ بار به چاپ رسیده و توسط رهبری نیز تفریظ شده است.

دراین نشست حجه الاسلام خیراندیش نیز به معرفی یکی دیگر ازآثار معصومه سپهری پرداخت:، وی گفت:کتاب لشگر خوبان با روایت خاطرات مهدی‌قلی رضایی مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان این کتاب را تفریظ فرموده‌اند.

سپس فاطمه زکی زاده، به معرفی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» هدف از معرفی این کتاب را آشنایی اعضاء کتابخانه با واقعیات جبهه و حال و هوای رزمندگان عنوان کرد و گفت: کتاب «وقتی مهتاب گم شد» شرح خاطرات شهید علی خوش لفظ از دوران دفاع مقدس و از آن دسته کتاب‌هایی است که با ادبیاتی بسیار صمیمی و صادقانه نوشته‌شده و گزینه مناسبی برای مطالعه است.

وی افزود: روحیه خاص علی خوش لفظ، فضای داستان را به سمت موقعیت‌های طنز هدایت می‌کند، اما در لابه‌لای این خاطرات نکاتی بسیار تأثربرانگیز وجود دارد که به مخاطب، درس انسانیت و بندگی می‌آموزد و بی‌اختیار وی را وادار به تحسین دریای خلوص و ایثار شهدا می‌کند.

زکی زاده ادامه داد:  توجه رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) به کتاب وقتی مهتاب گم شد، این کتاب را از آثار مشابه متمایز می‌کند.

گفتنی است، علی خوش لفظ در دی‌ماه سال جاری پس از  تحمل سال‌ها رنج جانبازی به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

کتاب" آن بیست و سه نفر" نیز که خاطرات بازنوشت احمد یوسف زاده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده توسط سرهنگ دوم پاسدار حسن شبان معرفی شد.

وی گفت: این کتاب حاوی خاطرات بیست و سه نوجوان است که توسط ارتش بعث، در عملیات بیت المقدس به اسارت درآمدند و دیکتاتور عراق سعی داشت از این نوجوانان برای ایجاد جنگ روانی علیه ایران استفاده کند.

در پایان برنامه از ارایه دهندگان نشست با اهدا یادبودی ازطرف کتابخانه های شهرستان تقدیر بعمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: