همایش «سوسن های سوخته» با موضوع خاطره گویی و شعرخوانی دفاع مقدس در خرم آباد برگزار شد

 به گزارش لیزنا، همایش «سوسن های سوخته» با هدف بررسی نقش برجسته زنان در دوران دفاع مقدس و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان؛ سرهنگ حجت الله ناصرپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان؛ روح انگیز جهان افروز، معاون مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ مریم سپهوند، رئیس بسیج بانوان سپاه لرستان، جمعی از بانوان فعال در دوران دفاع مقدس، شاعران، نویسندگان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن همایش اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

در این همایش که با موضوع خاطره گویی، روایت گری و شعرخوانی دفاع مقدس برگزار شد، طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های لرستان به تشریح نقش و جایگاه والای زن در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: دین اسلام میان زن و مرد تبعیضی قائل نشده است و اگر تفاوت های حقوقی در این زمینه وجود دارد به تفاوت ماهیت و ویژگی آنها مربوط می شود.

وی جایگاه برجسته زن در دین مبین اسلام نسبت به سایر ادیان را یادآور شد و افزود: هیچ دینی در طول تاریخ به اندازه دین اسلام برای زنان ارزش و جایگاه والایی قائل نبوده و به نقش زن تا به این اندازه بها نداده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به بیان از خودگذشتگی و ایثار زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: پشتیبانی زنان از رزمندگان اسلام در دوره هشت ساله جنگ تحمیلی، در واقع نمود والای تاثیر و نقش ارزنده بانوان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بود.

سرهنگ حجت الله ناصر پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز در این مراسم به تشریح رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و ایثارگران در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: نقش زنان در پشتیبانی رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی غیر قابل انکار است.