کارگروه استانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

 به گزارش لیزنا، اولین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان روز شنبه ۲۱ مهرماه با حضور سعید صالحی، سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری؛ فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ حجت ا.. شیروانی، رئیس حوزه هنری، شهرداران و نمایندگان کلیه دستگاههای اجرایی استان در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.

در این جلسه سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری ضمن بیان لزوم و اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: بالندگی هر جامعه در گرو کتاب و کتابخوانی است و کتابخوانی یکی از مولفه های توسعه فرهنگی محسوب می شود.

صالحی به مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره و اذعان داشت: ارتقا فرهنگ ارزشی کتابخوانی، پی ریزی بنای توسعه فرهنگی محسوب می شود لذا تمامی دستگاههای اجرایی استان در راستای به انجام رساندن این مهم باید شریک و سهیم باشند.

در ادامه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تشریح موانع و عوامل موثر در مطالعه، به تشریح مصوبه ۶۹۲ شورای فرهنگ عمومی در سه محور: «فرهنگ سازی»، «ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه ها» و «اجرایی سازی ، نظارت و پایش» پرداخت.

در ادامه نمایندگان دستگاههای اجرایی استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی توسعه مطلوب فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداختند و نهایتا بندهایی جهت اجرا مصوب شد.

گفتنی است به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح جامعه شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه۶۹۲مورخ ۹۶/۰۸/۲۳ اقداماتی در سه محور اصلی: فرهنگ سازی، ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه ها و اجرایی سازی ، نظارت و پایش تصویب کرد و توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت اجرا به ادارات کل کتابخانه های عمومی استانها ابلاغ شد؛ در راستای اجرای این مصوبه کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی چهارمحال و بختیاری ذیل شورای فرهنگ عمومی استان و با عضویت کلیه دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری تشکیل و مصوب شد اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان دبیرخانه این کارگروه ، برگزاری جلسات کارگروه به صورت فصلی و تجمیع گزارشات اقدامات اعضا کارگروه را پیگیری نماید.