کارگاه های متنوع در کتابخانه ویژه نابینایان شهر کرمان برگزار شد

 به گزارش لیزنا، محمد جواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی اظهار داشت: کتابخانه ویژه نابینایان در جوار کتابخانه مرکزی کرمان از سال ۸۴ خدمات بسیاری به روشندلان عزیز ارائه نموده و با بهره‌گیری از 10 هزار عنوان کتاب گویا، 800 نسخه کتاب بریل و تجهیزاتی شامل برجسته نگار،پخش سیستم‌های صوتی برای مطالعه کاربران نابینا، استودیو برای ضبط کتاب‌های صوتی و... بخش وسیعی از خدمات اطلاع‌رسانی را برای نابینایان دست یافتنی و قابل استفاده کرده است.

حسین زاده در ادامه افزود: در سال جاری ساختمان این کتابخانه بهسازی شد و تمام تجهیزات این کتابخانه به روزرسانی گردیده است.

وی با اشاره به حضور ۷۰۰ عضو فعال در کتابخانه نابینایان کرمان تصریح کرد: ظرفیتهای قابل توجه در میان جامعه نابینایان می باشد که  تلاش و انتظار ما بر این است که کتابخانه نابینایان مرکز ثقلی برای این قشر از جامعه باشد و برنامههای متعدد آموزشی، کارآفرینی، گردهمایی و فرهنگی در آن اجرا گردد.

حسین زاده در ادامه از برگزاری کارگاه های آشنایی با طرح و رنگ، حقوق و نمایش خلاق در این کتابخانه خبر داد و گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده در ایام هفته کارگاه هایی برای نابینایان در محل کتابخانه برگزار می شود.

لازم به ذکر است کارگاه آشنایی با طرح و رنگ که توسط اعظم جهادی، برای گروه سنی کودک و نوجوان اجرا می شود.

کارگاه مبانی حقوق توسط دکترمحمد رضا امیر محمدی برای گروه سنی بزرگسالان و نمایش خلاق توسط سمیه نادر نژاد و مریم پاکدل؛ نماینده انجمن نابینایان برای تمام سنین در محل این کتابخانه برگزار می شود.