کد خبر: 37553
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 مهر 1397 - 15:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابدار کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد؛

از نگاه کتابخانه تمام زیبایی های دنیا را به وضوح احساس می کنم

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
کتابدار کم بینا کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد همزمان با روز عصای سفید درباره کار در کتابخانه گفت: از نگاه کتابخانه تمام زیبایی های دنیا را به وضوح احساس می کنم.
از نگاه کتابخانه تمام زیبایی های دنیا را به وضوح احساس می کنم

 

به گزارش لیزنا،اکرم علی بابایی، کتابدار کم بینای کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد گفت: 14 سال است که در کتابخانه کار می کنم؛ کتاب را مقدس می دانم و لذت کتابخوانی را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

علی بابایی گفت: بهترین و شیرین ترین لحظات زندگیم را در کتابخانه و در کنار نابینایان و کم بینایانی تجربه کرده ام که کتابخانه را به عنوان مأمنی آرام و پناهی برای سختی ها انتخاب کرده اند و وقتی با تمام مشکلات از راههای دور و نزدیک، خود را به کتابخانه می رسانند از سعادت حضورم در این مکان شاکر خداوند می شوم و از این زاویه دنیا و زیبایی های آن را از دریچه این مکان فرهنگیِ سراسر مهر به وضوح احساس می کنم.

وی از خاطره  کودک کم بینایی گفت که پس از نابینایی کامل گوشه نشینی اختیار و درس خواندن را ترک کرد و زمانی که به همراه مادرش برای اولین بار تصادفا وارد کتابخانه شد باور نمی کرد که افرادی مثل او بسیارند و پس از مراجعات متعدد به کتابخانه روحیه ای دوباره گرفت و آن کودک 11 ساله دانشجوی امسال کارشناسی ارشد است.

کتابدار کم بینای کتابخانه نابینایان رودکی ضمن دعوت از تمام نابینایان و کم بینایان برای حضور در کتابخانه ها و مشارکت در برنامه های متنوع فرهنگی آن، کتابخانه را عاملی مهم برای رسیدن به درجات بالای علمی و رسیدن به آرامش روحی عنوان کرد.

گفتنی است کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد دارای بخشهای کودک، نشریات، اتاق آگوستیک جهت گویا کردن کتاب، سایت رایانه ای جهت استفاده اعضا نابینا و بخش مخزن کتاب که این بخش در کنار سایر کتب دارای نزدیک به 2 هزار نسخه کتب بریل و بیش از 7 هزار نسخه کتاب گویا بوده و در صورت تقاضا سایر استانها، آماده ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری به دیگر روشندلان سراسر کشور می باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: