کد خبر: 37560
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مهر 1397 - 09:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از کتابخانه نابینایان اراک

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به همراه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه نابینایان دکتر خزایلی اراک بازدید کرد.
بازدید مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از کتابخانه نابینایان اراک

 

به گزارش لیزنا، همزمان با روز جهانی عصای سفید، زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به همراه حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از بخش نابینایان دکتر خزایلی کتابخانه عمومی شماره یک اراک بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در این نشست گفت: روشندلان عزیز مانند همه شهروندان برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی خود نیازمند امکانات هستند و ما در تلاش هستیم با کمک و مساعدت خیرین و دستگاه های اجرایی این بخش را به صورت شایسته ای تجهیز کنیم

حجت الاسلام دانشی با اشاره به تجهیز 2 باب کتابخانه به بخش تخصصی ویژه نابینایان در شهرهای اراک و ساوه گفت: با تعامل موجود بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل بهزیستی می‌توانیم بیشتر مشکلات و کمبودها را در این حوزه برطرف کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با انعقاد یک تفاهم نامه مشترک، همکاریهای نزدیک و تنگاتنگی برای توسعه بخش نابینایان کتابخانه ها و ارائه خدمات کتابخوانی به مددجویان سازمان بهزیستی استان ایجاد شود.

زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: اداره کل بهزیستی استان مرکزی به عنوان مرجع رسیدگی به امور نابینایان از هرگونه حمایت و کمکی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی بخش نابینایان به عنوان تنها کتابخانه ویژه نابینایان شهر اراک دریغ نخواهد کرد.

امینی ضمن تاکید بر لزوم ترغیب و تشویق نابینایان جهت استفاده از خدمات کتابخانه های عمومی، افزود: اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه از استعدادهای خوبی برخوردار هستند و امیدواریم با حمایت هایی که از این عزیزان صورت می پذیرد، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این ظرفیت ها باشیم.

در این بازدید که با حضور جمعی از اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه برگزار شد، ابوالفضل حیدری، مسئول بخش نابینایان دکتر خزایلی به ارائه گزارشی در مورد وضعیت فعلی بخش نابینایان کتابخانه اعم از تعداد اعضاء، منابع موجود بریل و کتاب‌های صوتی، تجهیزات موجود، استودیوی تولید کتاب های صوتی، برنامه‌های در دست اجرا و نیازهای کتابخانه پرداخت.

حیدری در ادامه به بیان مشکلات جامعه نابینایان و کم بینایان در زمینه مطالعه، از جمله کمبود منابع مطالعاتی ویژه نابینایان و کم بینایان همچنین تجهیزات مورد نیاز همچون بهدید، صفحه نمایشگر بزرگ، انواع نرم افزارهای صفحه خوان، چاپگر بریل پرداخت و خواستار مساعدت اداره کل بهزیستی در این زمینه شد.

در ادامه نیز روشندلان به بیان مسایل در حوزه مربوط به خود پرداختند و در پایان از 7 تن از نابینایان فعال عضو کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی تقدیر شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: