امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه آستان‌قدس‌رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی،در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و افزایش همکاری‌ها به امضا رسید.

در ابتدای این مراسم مجتبی بذرافشان مقدم، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به اهداف مشترک و رسالت هر دو مجموعه در راستای گسترش خدمات کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به امضا رسید.

مجتبی بذرافشان مقدّم افزود: با توجه به اینکه حضرت رضا(ع) ملقّب به عالم آل محمد(ص) است، وظیفۀ مضاعفی بر دوش ما است که بیش از پیش در زمینۀ گسترش دانش، تلاش کنیم و در این زمینه، ظرفیت زیادی در حوزۀ خادمیاران رضوی وجود دارد که می‌توان از آن بهره برد.

در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: فرصت این همکاری، افتخاری برای مجموعۀ کتابخانه‌های عمومی استان است و ما برای خدمت به آستان حضرت رضا(ع) گام برداشتیم و آمادگی داریم که کتابداران ما خادمیار شوند. این گام ارزشمند، زمینه‌ای خواهد شد که کتابداران ما بتوانند در هر جا و مشغول هر خدمتی که هستند، پس از این با سرور و شوق بیشتری در محل کار خود حاضر شوند و خود را خادمیار حضرت رضا(ع) بدانند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه رسیدگی به حاشیۀ شهر و روستاها در اولویت برنامه‌های آستان‌قدس است، آمادگی داریم برای شروع از این ظرفیت استفاده کنیم و با استفاده از قوای دو مجموعه، امید می‌رود بتوان با توان بیشتر و با عنایت حضرت رضا(ع) گام‌های مؤثرتری برداشت.

گفتنی است، این نخستین تفاهم‌نامۀ مشترک بین کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی است که در قالب ۱۰ ماده، با محوریت برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در سطح استان، به مدت سه سال به امضا رسید.