کد خبر: 37898
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 دی 1397 - 11:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز یزد در نشست کتاب‌خوان «پژوهش» شرکت کردند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
 نشست کتاب‌خوان ویژه روز پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز، ۲۵ آذرماه در سالن کنفرانس پردیس شکیب برگزار شد.
دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز یزد در نشست کتاب‌خوان «پژوهش» شرکت کردند

به گزارش لیزنا، به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری و به مناسبت روز پژوهش، نشست کتاب‌خوان ویژه روز پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز، ۲۵ آذرماه در سالن کنفرانس پردیس شکیب برگزار شد. در این نشست ۶ عنوان کتاب توسط دانشجویان و کتابداران مهریزی معرفی شد.

 در ابتدای این نشست بمانعلی دهقان، رئیس پردیس دانشگاهی شکیب مهریز، با تبریک روز پژوهش، به اهمیت مطالعه اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد و تعالی می‌رساند و جامعه‌ای که کتاب نخواند رو به انحطاط می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ انسان و جوامع از طریق خواندن کتاب رشد می کند.

دهقان، کتاب را غذای روح انسان دانست و گفت: باید در انتخاب کتاب دقت کنیم؛ چراکه برخی کتاب‌ها، یأس و ناامیدی در جوانان ایجاد می کنند؛ به همین خاطر انتخاب کتاب‌های مناسب اهمیت بسزایی در رشد و بالندگی فکری فرد دارد.

رئیس پردیس دانشگاهی شکیب، اقدام ارزشمند اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز و حضور کتابداران در این دانشگاه برای برگزاری نشست کتاب‌خوان را ارج نهاد و اظهار داشت: استقبال دانشجویان از این نشست کتاب‌خوان، نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنان به کتاب و مطالعه است که امیدواریم با همکاری مجموعه دانشگاه و کتابخانه‌های عمومی، این نشست‌ها تداوم یابد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست به اهمیت کتاب به عنوان منبعی ارزشمند و قابل استناد در پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت: پژوهشگر نیاز دارد تا به جستجو در منابع علمی و معتبر بپردازد و با بررسی دقیق به تصویری روشن از دانش موجود دست یابد که در این راستا، کتاب به عنوان یکی از منابع معتبر و قابل استناد، ابزار دست محققان و پژوهشگران است.

وی گفت: کتابخانه‌ها، به عنوان مرکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی، ابزار لازم را برای پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم می‌کنند.

قریشی تصریح کرد: کتابداران به عنوان متخصصان علم اطلاعات، بهترین مشاوران برای محققان هستند و می‌توانند یاری‌رسان پژوهشگران در امر تحقیق باشند.

در ادامه این نشست کتاب‌خوان حسین ابوالقاسمی، فاطمه نوذرپور و علیرضا سامعی، سه تن از دانشجویان پردیس دانشگاهی شکیب مهریز به معرفی کتاب پرداختند.

مهدی معتمدی، حمیده حایری و ایمان مطهری‌نیا، سه تن از کتابداران مهریزی نیز در این نشست به معرفی کتاب پرداختند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهدای کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز تقدیر شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: