دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز یزد در نشست کتاب‌خوان «پژوهش» شرکت کردند

به گزارش لیزنا، به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری و به مناسبت روز پژوهش، نشست کتاب‌خوان ویژه روز پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز، ۲۵ آذرماه در سالن کنفرانس پردیس شکیب برگزار شد. در این نشست ۶ عنوان کتاب توسط دانشجویان و کتابداران مهریزی معرفی شد.

 در ابتدای این نشست بمانعلی دهقان، رئیس پردیس دانشگاهی شکیب مهریز، با تبریک روز پژوهش، به اهمیت مطالعه اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد و تعالی می‌رساند و جامعه‌ای که کتاب نخواند رو به انحطاط می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ انسان و جوامع از طریق خواندن کتاب رشد می کند.

دهقان، کتاب را غذای روح انسان دانست و گفت: باید در انتخاب کتاب دقت کنیم؛ چراکه برخی کتاب‌ها، یأس و ناامیدی در جوانان ایجاد می کنند؛ به همین خاطر انتخاب کتاب‌های مناسب اهمیت بسزایی در رشد و بالندگی فکری فرد دارد.

رئیس پردیس دانشگاهی شکیب، اقدام ارزشمند اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز و حضور کتابداران در این دانشگاه برای برگزاری نشست کتاب‌خوان را ارج نهاد و اظهار داشت: استقبال دانشجویان از این نشست کتاب‌خوان، نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنان به کتاب و مطالعه است که امیدواریم با همکاری مجموعه دانشگاه و کتابخانه‌های عمومی، این نشست‌ها تداوم یابد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست به اهمیت کتاب به عنوان منبعی ارزشمند و قابل استناد در پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت: پژوهشگر نیاز دارد تا به جستجو در منابع علمی و معتبر بپردازد و با بررسی دقیق به تصویری روشن از دانش موجود دست یابد که در این راستا، کتاب به عنوان یکی از منابع معتبر و قابل استناد، ابزار دست محققان و پژوهشگران است.

وی گفت: کتابخانه‌ها، به عنوان مرکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی، ابزار لازم را برای پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم می‌کنند.

قریشی تصریح کرد: کتابداران به عنوان متخصصان علم اطلاعات، بهترین مشاوران برای محققان هستند و می‌توانند یاری‌رسان پژوهشگران در امر تحقیق باشند.

در ادامه این نشست کتاب‌خوان حسین ابوالقاسمی، فاطمه نوذرپور و علیرضا سامعی، سه تن از دانشجویان پردیس دانشگاهی شکیب مهریز به معرفی کتاب پرداختند.

مهدی معتمدی، حمیده حایری و ایمان مطهری‌نیا، سه تن از کتابداران مهریزی نیز در این نشست به معرفی کتاب پرداختند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهدای کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز تقدیر شد.