کد خبر: 37961
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 دی 1397 - 16:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
  همزمان با هفته پایانی ماه آذر، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.    
ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته پایانی ماه آذر، ویژه برنامه‌های فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

 

 

 

جلسه نقد و تفسیر غزلیات سعدی و حافظ خوانی در کتابخانه عمومی آیت الله اراکی شهر اراک برگزار شد.

 

اعظم رنجبران، مسئول کتابخانه آیت الله اراکی گفت: با هدف ترویج کتابخوانی، جلسه نقد و تفسیر غزلیات سعدی و حافظ خوانی با حضور مراجعین و اعضای باشگاه کتابخوانی کتابخانه آیت الله اراکی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این جلسه رضا گودرزی، شاعر اراکی به نقد و تفسیر اشعار حافظ پرداخت و در پایان با تفال به حافظ و پذیرایی از میهمانان، جلسه خاتمه یافت.

 

 

 

نشست کتاب‌خوان مدرسه ای در روستای کردیجان آشتیان

 

به همت کتابخانه عمومی سیدالشهدا، نشست کتاب‌خوان مدرسه ای در مدرسه ابتدایی بنت الهدی روستای کردیجان شهرستان آشتیان برگزار شد.

 

در این نشست «قصه های شب قرآنی» نوشته ثانی اثنین خان، توسط محمدیاسین باباخانی؛ «دلم می خواست همه چیز را درباره خدا بدانم» نوشته ویرجنتیا ال کرول، توسط مهسا جوهری؛ «افسانه آلاس» نوشته یاسمن درستی، توسط فاطمه عبدالحمیدی؛ «بهشت را زینت کنید» نوشته زهرا زواریان، توسط نرگس نجاری؛ «با فکرم چه کنم؟» نوشته کوبی یاداما، توسط مهران محمدرضایی و «دانستنی هایی درباره یونان باستان» نوشته بلیندا وبر، توسط فاطمه محمدگل معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

 

 

بازدید مسئولان شهرستان خنداب از کتابخانه های عمومی

 

به منظور بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان خنداب، جمعی از مسئولان این شهرستان از کتابخانه عمومی معراج شهر خنداب و کتابخانه عمومی توحید روستای اناج بازدید کردند.

 

عبدالرضا حاجی علی بیگی، فرماندار شهرستان خنداب ضمن بازدید از روند تعمیرات کتابخانه عمومی توحید روستای اناج، بر لزوم تقویت فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه تاکید کرد و پیرامون همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای اناج جهت رفع نیازهای تعمیراتی این کتابخانه بحث و رایزنی کرد.

 

همچنین داریوش مردانی، معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فرمانداری شهرستان خنداب از کتابخانه عمومی معراج بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این کتابخانه قرار گرفت.

 

 

 

جشن تکلیف دانش آموزان محلاتی در کتابخانه آیت الله مقدسی

 

مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پایه هشتم مدرسه پسرانه منصوری شهر محلات در کتابخانه عمومی آیت الله مقدسی برگزار شد. در این مراسم دانش آموزان با احکام و فرائض دینی آشنا شدند و در ادامه کتاب «اسرار نماز» به شرکت کنندگان معرفی شد.

 

 

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان برگزار شد

 

با حضور دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه شهید حکمت شهر جاورسیان، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی برگزار شد.

 

در این نشست «گزیده ای از آثار درخشان ادبیات پارسی» نوشته اسدالله شعبانی، توسط گلچین شفیعی؛ «ادبیات کهن تاریخ طبری» نوشته عذرا جوزانی، توسط امیرمهدی محمدی؛ «الهی نامه» نوشته فریبا کلهر، توسط محمدمهدی محمدی؛ «مرزبان نامه» نوشته عبدالمجید نجفی، توسط عباس خدایی؛ «یادگار زریران» نوشته محمدرضا یوسفی، توسط امیرعلی عباسی و «تنور و چند داستان دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی، توسط امیرعلی قنبری معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

 

 

برگزاری مراسم «حافظ خوانی» در کتابخانه شهید بهشتی خمین

 

جلسه حافظ خوانی با حضور جمعی از دوست‌داران شعر و ادب پارسی در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین برگزار شد.

 

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: در این جلسه به بررسی مفاهیم عرفانی شعر حافظ، ریشه‌یابی واژگان و آموزش درست‌خوانی شعرهای حافظ پرداخته شد و مخاطبان با تفسیر غزلیات حافظ آشنا شدند.

 

 

 

جمع خوانی کتاب «زیبا صدایم کن» در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

 

با حضور جمعی از اعضای فعال، کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن زاده در کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد شهر ساوه معرفی و جمع خوانی شد و بخش‌هایی از کتاب توسط شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته شد.

 

 

 

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه فاضلین نراقی شهر نراق

 

با حضور دختران نوجوان شهر نراق، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی برگزار شد.

 

در این نشست «پادشاه کوران» نوشته محمدرضا یوسفی، توسط زهرا فروغی؛ «پهلوانی چون سام» نوشته محمدرضا یوسفی، توسط فاطمه عظیمی؛ «آرزوی شاهان» نوشته محمدرضا یوسفی، توسط فاطمه سادات میر قاسمی؛ «راز شگفت انگیز» نوشته محمدرضا یوسفی، توسط مریم قجری؛ «ردپایی از بهشت» نوشته احمد خدادوست، توسط فاطمه لطفی و «طلایی» نوشته ویکتوریا کان، توسط فاطمه سادات موسوی معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

 

 

برنامه قصه گویی و نقاشی در کتابخانه شادروان محمودی میلاجرد

 

با حضور دانش آموزان پیش دبستانی مدرسه سیزده آبان شهر میلاجرد، برنامه قصه گویی و نقاشی در کتابخانه عمومی شادروان رضا محمودی برگزار شد.

 

در این برنامه زهره اتابکی، مربی پیش دبستانی به همراه دانش‌آموزان در کتابخانه حضور یافت و به صورت خلاقانه و همراه با بازی به قصه‌گویی پرداخت و در ادامه نیز کودکان به تعریف قصه، خواندن شعر و رسم نقاشی پرداختند.

 

 

 

قرائت کتاب به صورت گروهی در کتابخانه آیت الله مقدسی محلات

 

با حضور دانش آموزان مدرسه دخترانه فدک شهر محلات، کتاب «قصه های شب‌های چله» در کتابخانه عمومی آیت الله مقدسی معرفی و جمع خوانی شد.

 

در این بازدید دانش‌آموزان با بخش‌های مختلف کتابخانه و چگونگی عضویت در کتابخانه آشنا شدند و در ادامه کتاب «قصه‌های شب‌های چله» نوشته الهام ابراهیمی توسط مریم انصاری، کتابدار کتابخانه آیت الله مقدسی قرائت شد.

 

 

 

معرفی و جمع خوانی کتاب در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

 

با حضور جمعی از اعضای علاقمند، کتاب «مردی که اسرار سرزمین‌ها را می‌دانست» نوشته محمود پوروهاب در کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد شهر ساوه معرفی و جمع خوانی شد.

 

 

 

برنامه «حافظ خوانی» در کتابخانه امام خمینی(ره) روستای گرکان

 

برنامه «حافظ خوانی» در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روستای گرکان شهرستان آشتیان برگزار و اشعاری از دیوان حافظ، توسط یکی از نوجوانان قرائت شد.

 

 

 

جمع خوانی کتاب «سرزمین آرزوها» در کتابخانه شهدای قورچی باشی

 

با حضور دختران نوجوان، کتاب «سرزمین آرزوها» نوشته مرتضی عبدالوهابی در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی معرفی و جمع خوانی شد.

 

 

 

مسابقه نقاشی در کتابخانه شهید بهشتی شهر خمین

 

با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان، مسابقه نقاشی در بخش کودک کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین برگزار شد.

 

 

 

برنامه حافظ خوانی در کتابخانه سرداران شهید خمین

 

با حضور جمعی از اعضای فعال، برنامه حافظ خوانی در کتابخانه عمومی سرداران شهید شهر خمین برگزار شد.

 

 

 

برنامه ساخت کاردستی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه برگزار شد

 

با حضور کودکان شهر ساوه و با هدف ایجاد حس خلاقیت، برنامه ساخت کاردستی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

 

 

 

برنامه حافظ خوانی در کتابخانه باقرالعلوم(ع) خشکرود

 

با حضور دختران نوجوان شهر خشکرود، برنامه حافظ خوانی در کتابخانه عمومی حضرت باقرالعلوم(ع) برگزار شد و یکی از اشعار دیوان حافظ تفسیر شد.

 

 

 

جمع خوانی کتاب «زال و سیمرغ» در کتابخانه شهدای پرندک

 

به همت کتابخانه عمومی شهدای شهر پرندک، کتاب «زال و سیمرغ» از مجموعه ۱۲ جلدی کتاب های شاهنامه نوشته مصطفی رحماندوست توسط جمعی از دانش آموزان خوانده شد.

 

زهرا همتی، مسئول کتابخانه شهدای پرندک گفت: این کتاب، داستان تولد رستم دستان کودکی سفید و زیبارو اما با موهای سفید هم‌چون موهای پیرمردان است که وقتی پدرش سام فرزند خود را این‌گونه می‌بیند از سرزنش دیگران می‌ترسد و دستور می‌دهد که کودک را از آن سرزمین دور کنند و او را به‌دامن کوه البرز می‌برند، ‌جایی که لانه سیمرغ در آن است.

 

 

 

قصه گویی در کتابخانه معراج شهر خنداب

 

دختران کودک و نوجوان شهر خنداب در بخش کودک کتابخانه عمومی معراج حضور یافتند و در برنامه قصه گویی شرکت کردند.

 

 

 

تهیه روزنامه دیواری در کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

 

کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی، میزبان دانش آموزان مدرسه عصمت شهر کمیجان جهت تهیه روزنامه دیواری شد.

 

 

 

قصه گویی در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

 

با حضور دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی مدرسه شهید آیت شهر جاورسیان، برنامه قصه گویی در کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی برگزار و داستان هایی از کتاب «مرزبان نامه» برای کودکان خوانده شد.

 

 

 

مسابقه نقاشی در کتابخانه شهدای شازند برگزار شد

 

با حضور دختران دانش آموز شهر شازند، مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی شهدای شازند برگزار شد و کودکان به ترسیم نقاشی با موضوعات مختلف پرداختند.

 

 

 

 

 

مسابقه نقاشی و روزنامه دیواری در کتابخانه امام سجاد(ع) روستای ستق

 

با حضور دختران نوجوان روستای ستق شهرستان ساوه، مسابقه نقاشی و ساخت روزنامه دیواری در کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) برگزار شد.

 

 

 

قصه گویی برای خردسالان در کتابخانه شیخ عبدالنبی روستای وفس

 

برنامه قصه گویی از کتاب «ننه سرما و شش قصه دیگر» نوشته سرور کتبی با حضور خردسالان روستای وفس در کتابخانه عمومی شیخ عبدالنبی وفسی برگزار شد.

 

 

 

جمع خوانی کتاب در کتابخانه معراج شهر خنداب

 

با حضور دانش آموزان مدرسه عمار یاسر شهر خنداب، چند کتاب با موضوع ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی معراج معرفی و جمع خوانی شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: