کد خبر: 38075
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 دی 1397 - 10:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان
  با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، در نیمه اول دی ماه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان برگزار شد.
اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان

به گزارش لیزنا، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، در نیمه اول دی ماه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان برگزار شد.

کارگاه ساخت کاردستی با اشیا بازیافتی و دور ریختنی

در این کارگاه یک روزه مادران و فرزندان با همکاری یکدیگر به ساخت کاردستی پرداختند. استفاده از بطری نوشابه و سی دی های قدیمی برای ساخت جا مدادی از مواردی بود که در این کارگاه آموزش داده شد.

 

بازدید کودکان و برگزاری جلسه قصه گویی در کتابخانه عمومی مصباح الهدی کمشچه شهرستان برخوار

این بازدید با همکاری پایگاه بسیج ام ابیها (ع) شهر کمشچه برگزار شد که طی آن کودکان ضمن بازدید از بخش های مختلف و عضویت در کتابخانه، در برنامه قصه گویی، شرکت کردند.

 

برگزاری نشست کتابخوان در کتابخانه خورزوق شهرستان برخوار

به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دستغیب و معرفی آثار این شهید محراب، نشست ویژه کتابخوان در کتابخانه مولی الموحدین (ع) خورزوق برگزار شد.

در این نشست زهره عابدزاده با معرفی کتاب «گناهان کبیره» اثر آیت الله دستغیب، مریم قدیرزاده با معرفی کتاب «عدل» اثر آیت الله دستغیب، هما لطفی با معرفی کتاب «هدف حیات زمینی آدم» اثر اصغر طاهرزاده، بتول سیفی با معرفی کتاب «رازهایی درباره زندگی» اثر باربارا دی انجلیس و زهرا عرب با معرفی کتاب «آیین زندگی» اثر آیت الله دستغیب تجربیات مطالعاتی خود را با حاضرین به اشتراک گذاشتند.

 

برگزاری کارگاه کتاب شناخت مهارت در کتابخانه خورزوق شهرستان برخوار

آخرین جلسه کارگاه «کتاب شناخت مهارت» در کتابخانه مولی الموحدین (ع) خورزوق برگزار شد. این کارگاه در شش جلسه به صورت هفتگی توسط مبینا فروهر، کارشناس روانشناسی و علوم تربیتی، ویژه کودکان ۴ تا ۶ سال اجرا شد. در این کارگاه مهارت های رفتاری مثل کنترل خشم، ناراحتی، ترس و شناخت هیجانات با تکنیک بازی و خواندن کتاب به کودکان آموزش داده شد.

 

اجرای برنامه قصه خوانی در کتابخانه ونک سمیرم

برنامه قصه خوانی با همکاری مدارس در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شهر ونک برگزار شد. در این برنامه قصه «آواز بزغاله» از کتاب قصه های مرزبان نامه (نوشته مهدی آذریزدی) توسط جلالی، مربی مدرسه هاجر برای دانش آموزان خوانده شد.

 

اجرای کارگاه کاردستی در کتابخانه ونک شهرستان سمیرم

کارگاه کاردستی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شهر ونک در این کتابخانه برگزار شد. در این کارگاه سیده مریم حسینی، کتابدار کتابخانه به آموزش کاردستی کرم و برگ سبز با استفاده از مقوا و کاغذ رنگی پرداخت.

 

کارگاه نقاشی و قصه گویی در کتابخانه ونک شهرستان سمیرم

کارگاه نقاشی و قصه خوانی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شهر ونک برگزار شد.

 

کارگاه قصه خوانی در کتابخانه استاد محمد بهمن بیگی شهرستان سمیرم

کارگاه قصه خوانی با حضور تعدادی از اعضا در کتابخانه استاد محمد بهمن بیگی برگزار شد. در این کارگاه سیما نادری، کتابدار کتابخانه به خواندن قصه «روباه و گرگ خاکستری» نوشته مسلم ناصری پرداخت.

 

نشست قصه گویی در کتابخانه شهید دستغیب شهرستان شاهین شهر و میمه

در این نشست دانش آموزان مدرسه استثنایی گلستان ضمن آشنایی با محیط کتابخانه، به قصه «شب یلدا» با نقش آفرینی مریم کیان ارثی، کتابدار کتابخانه شهید دستغیب در نقش «ننه سرما» گوش فرا دادند. حضور این کودکان برای اولین بار در محیط متفاوت کتابخانه، خاطره ای شیرین برایشان به یادگار گذاشت.

 

جمع خوانی کتاب «ادب نبوی» در کتابخانه روح الامین گرگاب شهرستان شاهین شهر و میمه

جلسه جمع خوانی کتاب «ادب نبوی» نوشته آقا مجتبی تهرانی، با حضور جمعی از دوستداران کتاب و کتابخوانی در سالن مطالعه کتابخانه روح الامین برگزار شد. در این جلسه ابتدا کتاب توسط یکی از شرکت کنندگان معرفی و در ادامه شرکت کنندگان صفحاتی از این کتاب را برای حضار بازخوانی کردند.

 

اجرای برنامه های فرهنگی در کتابخانه روح الامین شهرستان شاهین شهر و میمه

باحضور جمعی از مشتاقان کتاب و کتابخوانی، جلسه حافظ خوانی با هدف آشنایی اعضا با لسان الغیب حافظ شیرازی و دیوان اشعار وی در کتابخانه روح الامین برگزار شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: