کد خبر: 38136
تاریخ انتشار: شنبه, 15 دی 1397 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه آموزشی «رسوم، باورها و فرهنگ های ناصحیح اجتماعی»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد با مسئولان شهرستان هرسین، دومین کارگاه آموزشی با عنوان «آداب، رسوم، باورها و فرهنگ های ناصحیح اجتماعی» در کتابخانه عمومی شهدای محراب هرسین برگزار شد.
کارگاه آموزشی «رسوم، باورها و فرهنگ های ناصحیح اجتماعی»

به گزارش لیزنا، در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد با مسئولان شهرستان هرسین، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین با همکاری سازمان بهزیستی شهرستان، کارگاه آموزشی «آداب، رسوم، باورها و فرهنگ های ناصحیح اجتماعی» را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ۱۱ دی ماه ۹۷ در سالن مطالعه کتابخانه شهدای محراب با حضور روسای ادارات، مدیران مدارس، کارشناسان و بیش از ۹۰ نفر از اعضای کتابخانه و مردم هرسین برگزار کرد.

در این کارگاه سیاوش بهرامی، دکترای جامعه شناسی، استاد دانشگاه،‌مربی آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی به عنوان مدرس دوره مباحث خود را در سه فصل ارائه کرد.

 بهرامی در ابتدا به تعریف مفاهیم آداب و رسوم، لایه های فرهنگ، انواع تغییرات در فرهنگ و تاثیر آن در روابط اجتماعی پرداخت.

وی در ادامه به تعریف آسیب های فرهنگی، فرهنگ سازی، معیارهای تشخیص فرهنگ صحیح از ناصحیح و تبیین چند باور غلط پرداخت و گفت: ساختار انسان با فرشتگان فرق می کند و نباید انتظارات و توقعات بی جا و ناسازگار با شخصیت فردی و اجتماعی از یکدیگر در زندگی شخصی و اجتماعی داشته باشیم.

بهرامی گفت: باورهای غلط شامل پیش داوری، انحصارگرایی، نگاه قالبی، برچسب زنی، عدم مطالبه گری، غیبت و تهمت و ... است. همچنین شکاف بین نسلی در خانواده ها، تهدیدی برای انسجام فرهنگی است.

وی در ادامه به پایین بودن سطح تحمل، علل و پیامدهای منفی آن پرداخت و در ادامه راهکارهایی برای کاهش این آسیب ارائه کرد.

شیوه های تقویت قدرت فکر از طریق مطالعه، دوری از خودخواهی در پیشبرد اهداف، نقاط منفی و مثبت تیپ های شخصیتی، شیوه های استفاده از فضای مجازی و ... از دیگر موارد مطرح شده در این کارگاه بود.

در پایان نیز شرکت کنندگان  به صورت انفرادی و گروهی با مدرس کارگاه به گفتگو و مشورت پرداختند.

گفتنی است برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان از مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۹۷ بود.

پیش از این نیز، کارگاه آموزشی «ازدواج عاقلانه و مناسب و راهکارهای تحکیم خانواده» با تدریس زهرا سادات موسوی، کارشناس ارشد روانشناسی، ۲۵ آذر ۹۷ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ۷۰ نفر برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: