کد خبر: 38141
تاریخ انتشار: شنبه, 15 دی 1397 - 16:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی و نقد «اطلس تاریخی سادات ایران» در کتابخانه سهروردی زنجان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان
آیین رونمایی و نقد کتاب «اطلس تاریخی سادات ایران: سادات زنجان، ابهر و سلطانیه» نوشته‌ی رضا جلالی در سالن جلسات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار شد.
رونمایی و نقد «اطلس تاریخی سادات ایران» در کتابخانه سهروردی زنجان

به گزارش لیزنا، آیین رونمایی و نقد کتاب «اطلس تاریخی سادات ایران: سادات زنجان، ابهر و سلطانیه» نوشته‌ی رضا جلالی به همّت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی در زنجان و انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ استان، با حضور امیرعلی نیکبخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان؛ امرالله حسنی، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان زنجان؛ مهدی افضلی، مدیرعامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان و جمعی از علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) و تاریخ و فرهنگ زنجان در سالن جلسات کتابخانه عمومی سهروردی برگزار شد.

در این مراسم، غلامرضا جلالی، نویسنده‌ کتاب با تأکید بر اینکه برگزاری آیین رونمایی کتاب، نشان از توجه متولّیان فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، به بیان جایگاه سادات در میان مردم ایران و نقش سیاسی فرهنگی سادات در زنجان، ابهر و سلطانیه پرداخت.

در ادامه حسن حسینعلی، منتقد و پژوهشگر حوزه تاریخ نیز با بیان اینکه پژوهش و تألیف در حوزه تاریخ کاری دشوار است، اظهار داشت: کتاب «اطلس تاریخی سادات ایران: سادات زنجان، ابهر و سلطانیه» دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی است که نشان از اشراف مؤلف به دوره‌های تاریخی بعد از اسلام است. با این حال به نظر می رسد عدم دسترسی به برخی منابع محلّی و منابع شفاهی باعث نارسایی اثر در برخی موارد شده است.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از نویسنده کتاب تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: