کد خبر: 38189
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 دی 1397 - 14:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک در استان مرکزی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک با حضور حجت الاسلام دانشی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک به ریاست حسین بختیاری، فرماندار اراک و با حضور حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی و دیگر اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اراک در این جلسه گفت: با نظر اعضای انجمن، کتابخانه عمومی شماره یک، که قدیمی ترین و اولین کتابخانه شهر اراک است به کتابخانه عمومی «۲۸ مهر» تغییر نام خواهد داد که این امر مستلزم انجام امور قانونی و تصویب در نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

بختیاری گفت: «۲۸ مهر» در تقویم به عنوان روز آغاز صدارت امیرکبیر و روز ملی اراک نامگذاری شده و دلیل انتخاب این نام برای این کتابخانه، آشنایی بیشتر شهروندان با این واقعه تاریخی است.

وی افزود: با عنایت به جمعیت بالای کوی امام علی(ع) شهر اراک، نیاز به راه اندازی کتابخانه ای دیگر در این منطقه احساس می شود که می بایست با استفاده از ظرفیت خیرین این مسئله را پیگری کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: امیرکبیر از شخصیت های بزرگ و اثرگذار کشور بوده است که برای اقتدار و استقلال ایران فعالیت های ماندگاری انجام داد.

حجت الاسلام دانشی افزود: امیرکبیر مایه افتخار استان مرکزی و اراک است و باید از این شخصیت بزرگ تاریخی برای پیشرفت در بخش های مختلف الگوگیری کرد.

وی ادامه داد: نامگذاری کتابخانه عمومی شماره یک با عنوان «کتابخانه عمومی ۲۸ مهر»، سالروز صدارت امیرکبیر، گامی در راستای گسترش سطح فرهنگ این شهر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۸۳ باب کتابخانه عمومی در استان فعال است و تا پایان سال نیز کتابخانه مشارکتی مهمانشهر در شهر ساوه و کتابخانه سیار در شهرستان خنداب راه اندازی خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: