کد خبر: 38191
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 دی 1397 - 14:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی ۷۶ عنوان کتاب در ده نشست کتابخوان فیروزآباد فارس

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
کتابخانه های عمومی شهرستان فیروزآباد در یک ماه گذشته با برگزاری ده نشست کتابخوان، دوستداران کتاب را به مهمانی یار مهربان دعوت کردند.

به گزارش لیزنا، هفت نشست کتابخوان مدرسه ای و سه نشست کتابخوان کتابخانه ای رهاورد زمستانی کتابخانه های عمومی شهرستان فیروزآباد برای علاقه مندان بود که در این نشست ها ۷۶ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان به  اشتراک گذاشته شد.

همزمان با آخرین روزهای پاییز کتابداران کتابخانه سروش با حضور در دو دبستان شهر نشست های کتابخوان مدرسه ای برگزار کردند. در نخستسین برنامه که با حضور دانش آموزان کلاس ششمِ مدرسه ابتدایی هدف برگزار شد، سلیمه موذن کتاب های «دختری که هرگز اشتباه نمی کرد» از مارک‌ پت و «قصه های شب چله» از الهام ابراهیمی را معرفی کرد و فاطمه زارعی خواندن کتاب های «شیرین چون عسل» از ناصر نادری و «اولین پادشاه جهان» نوشته محمدرضا یوسفی را پیشنهاد کرد.

در ادامه نیز کتاب های «مثل ها و قصه هایشان» از مصطفی رحمان دوست، «ضحاک و اهریمن» نوشته محمدرضا یوسفی، «گاو طلایی» اثر علی بابا جانی، «تبر» از تقی شکوفه، «بوسه اهریمن» نوشته محمد رضا یوسفی و «خوان هشتم رستم» اثر محمودپور وهاب توسط دانش آموزان معرفی شد.

در نشستی دیگر کتابداران کتابخانه سروش با حضور در کلاس پنجم دبستان رازی، دانش آموزن را به دنیای کتابخوان بردند. در این نشست کتاب های «سام و حیوان خانگی اش» از سانجیتا بهادرا، «سالم بمانیم»، «همه چیز راجع به نقشه ها و سفرها»، «چرا صبر کنم» از مو ویلمس، «ملکه برفی» اثر ماری لوئیزگی، «مار مرد مارمرد مار مرد» نوشته علی اکبر یاغی تبار، «حسنی و گل خندان» نوشته مژگان شیخی، «روباه و کلاغ بی پر» تألیف هادی تراکمه، «روباه و لاک پشت باهوش» به قلم مسلم کاظمی و «حسنی و دیو» نوشته محمدرضا شمس به اشتراک گذاشته شد.

کتابداران کتابخانه روزبه شهر فیروزآباد نیز با همکاری مدرسه ابتدایی توحید نشست کتابخوان برگزار کردند. «فرانکلین نامرتب است» نوشته پا لت بورژوا، «قصه های شاهنامه» از زینت السادات طباطبایی، «شکرگزاری» از مایکلین ماندی، «موریس و کتاب های پرنده» نوشته ویلیام جودیس، «شنگول و منگول و حبه انگور» نوشته فاطمه ستاری، «دختر کبریت فروش»، «گربه کوچولوی سفید و شاپرک»، «لاک پشت های نینجا»، «پینوکیو» و «جوجه اردک زشت» کتاب هایی بود که در این نشست توسط کتابداران و دانش آموزان معرفی شد.

کتابخانه عمومی اباعبدالله الحسین روستای جایدشت نیز در یک ماه چهار نشست کتابخوان برگزار کرد.

نخستین نشست کتابخوان مدرسه ای این روستا با حضور دانش آموزان کلاس هشتم در مدرسه وحدت برگذار شد. معرفی کتاب های «زندگی پیامبر اسلام(ص)» نوشته نقی میرسلیمانی، «کوه های سفید» نوشته جان کریستوفر، «پولهای بالدار» اثر ماهان ولی زاده،  مجموعه شعر «کارنامه»، «شیرِ کتابخانه» اثر میشل نودسِن، «معلمِ جدید» و «ناهارِ مدرسه» اثر ویکتوریا کن، «آرتورسبز» اثر مارک براون و «اگرکتاب بودم»، حاصل این گردهمایی صمیمانه بود.

در برنامه ای دیگر، مدرسه ابتدایی شهید رجاییِ روستای جایدشت نیز میزبان نشست کتابخوان شد؛ در این نشست شش کتاب «معلم جدید»، «کوتوله ها وجادوگر بدجنس»، «حرف های ماه»  مرتضی دانشمند، «من وتو و بستنی» نوشته مو ویلمِس، «از روزهای مدرسه لذت ببر» نوشته مایکِلین ماندی و «چه کسی آقای صورتی را می شناسد؟» معرفی شد.

همچنین درنشست دیگری که با محوریت معرفی کتاب های طرح کتابخوان دی ماه در کتابخانه روستای جایدشت برگزار شد، محمدحسین بهرامی، مسئول کتابخانه عمومی جایدشت کتاب «پَر» نوشته چائو ون شُوان را معرفی کرد و در ادامه سه کتاب «عصرطلایی دایناسورها» نوشته عرفان خسروی، «پریزادان درخت سیب» نوشته سید نوید سید علی اکبر و «روزی که مثل دیروز نبود» به روایت حسین فتاحی توسط کودکان عضو کتابخانه به اشتراک گذاشته شد.

همچنین به مناسبت روز پژوهش نشست کتابخوان مدرسه ای درآموزشگاه دخترانه آینده سازان ویژه دانش آموزان پایه ششم و پنجم با معرفی ۵ کتاب برگزار شد. در این دیدار دانش آموزان، کتاب های «از آلودگی آب چه میدانیم؟»، «فرانکلین به مدرسه می رود» و «داستانِ پرنده کتابخوان» را معرفی کردند. خواندن کتاب «پیشوای یازدهم - امام حسن عسگری (ع)»  نیز پیشنهاد کتابدار این کتابخانه به دانش آموزان بود.

برگزاری دو نشست کتابخوان و جمع خوانی کتاب «جناب قورباغه» برنامه کتابخانه عمومی گلستان میمند در یک ماه گذشته بود.

اولین نشست کتابخوان این کتابخانه با حضور تعدادی از اعضای فعال برگزار شد که در آن کتاب‌های «داستان های زندگی امیرکبیر»، «دیدم که جانم می‌رود»، «۳۶۵ راه برای پرورش فرزندان فوق‌العاده»، «برگ خزان‌دیده و نادرشاه»، «آیین زندگی» و «دفتر خاطرات سوزان برای نیکلاس»، «داستان زندگی من (هلن‌کلر)»، «قورباغه‌ات را قورت بده»، «انسان در پی معنا» و «پرورش و تربیت کودک» بررسی و معرفی شد.

همچنین نشست کتابخوان مدرسه‌ای کتابخانه عمومی گلستان با همکاری دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان دکتر حسابی برگزار شد. معرفی کتاب های «حسنی و چشمه سحر و جادو»، «ماه‌پیشونی»، «ماجراهای تام‌سایر»، «خاله سوسکه»، «خانه‌ی جانوران»، «در میان یخ» و «کیهان» در این نشست انجام شد.

در همین راستا کتابخانه شهید جابر قربانی شهر میمند نیز با برپایی نشست کتابخوان ویژه اعضای کودک به استقبال دی ماه رفت. در این دیدار نیز شش کتاب «افسانه درخت خرما و بزی»، «مامان پیچ برای هیچ»، «گل خندان»، «دویدم و دویدم»، «اولیور تویست» و «کلاغ سیاه به سفر می رود» به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: