توزیع تجهیزات در کتابخانه های عمومی استان کرمان

به گزارش لیزنا، محمد جواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: تأمین تجهیزات و امکانات لازم، روزآمد سازی منابع و ارائه خدمات متنوع به مراجعین از ارکان اساسی توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان های استان، نیازهای تجهیزاتی کتابخانه های عمومی شناسایی و در چندین مرحله خریداری شد و در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و ضرورت به روز رسانی کتابخانه های عمومی و ایجاد بخش های جدید در این مراکز گفت: ارائه خدمات مطلوب باعث استقبال بیشتر افراد از کتابخانه ها می شود.

حسین زاده ادامه داد: تجهیزات فوق بر اساس بازدیدهای ماهیانه کارشناسان اداره کل از کتابخانه ها و نیازمندی های اعلام شده از سوی روسای ادارات، مسئولان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان خریداری و در اختیار ۲۳ شهرستان و ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی، در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی عمومی جامعه نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: عزم این نهاد، کمک به بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی، در راستای تولید اندیشه، علم و غنای فرهنگ جامعه است.