کد خبر: 38205
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 دی 1397 - 13:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ششمین جلسه آموزشی «سه گانه عشق» در تهران برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
ششمین کلاس آموزشی با محوریت کتاب «سه گانه عشق» با حضور علیرضا برازش، نویسنده و پژوهشگر در کتابخانه شهید باهنر شمیرانات برگزار شد.
ششمین جلسه آموزشی «سه گانه عشق» در تهران برگزار شد

به گزارش لیزنا، ششمین کلاس آموزشی با محوریت کتاب «سه گانه عشق» با حضور علیرضا برازش، نویسنده و پژوهشگر در کتابخانه شهید باهنر شمیرانات برگزار شد.

 علیرضا برازش در ادامه توضیح کتاب سه گانه عشق در جمع کتابداران شهرستان شمیرانات، تقوا را از صفاتی دانست که موجب رسیدن به محبت خداوند می شود.

وی گفت: در جلد دوم کتاب کافی ذکر شده است هر فردی که اهل تقوا شود، محبت دیگران را در راه محبت خداوند فدا می کند. در صورت داشتن تقوا همه افراد را به خاطر خداوند دوست خواهید داشت.

برازش در ادامه تقوا را از جمله صفاتی دانست که موجب قبولی اعمال انسان می شود و گفت: در سفری که در آخرت در پیش رو داریم نیازمند زاد و توشه هستیم و بر اساس آیات قرآن کریم (سوره بقره آیه ۱۹۷ ) بهترین توشه تقوا است. تقوا ابزار تشخیص است. اگر فردی تقوا داشته باشد در انتخاب هایی که در پیش روی زندگی خود دارد از جمله انتخاب همسر، انتخاب شغل، رشته تحصیلی و ... انتخاب بهتری خواهد داشت.

وی افزود: همه انسان ها در زندگی خود گرفتاری هایی دارند که این گرفتاری ها با داشتن تقوا رفع می شود.

نویسنده کتاب سه گانه عشق با قرائت آیه «وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا...» تأکید کرد: در این آیه خداوند داشتن تقوا را موجب خروج از گرفتاری ها عنوان می‌کند.

برازش در تعریف تقوا اظهار داشت: تقوا یعنی آنجایی که خداوند امر به بودن کرده، حاضر باشی و آنجا که خداوند نهی کرده، غایب باشی.

وی در ادامه لازمه ورود به تقوا را توبه صادقه دانست و گفت: توبه، پشیمانی و تصمیم به عدم تکرار یک گناه است و لازمه ورود به تقوا برای کسب محبت الهی توبه صادقه است .

برازش عنوان کرد: در کتاب «تمام التقوا» پیامبر اکرم (ص) فرمودند درجه اعلای تقوا آن است که آنچه را که می دانید عمل کنید و در پی دانستن آنچه که نمی دانید نیز باشید .

وی با قرائت حدیث « اَلْخَلْقُ عِیَالُ اَللَّهِ فَأَحَبُّ اَلْخَلْقِ إِلَی اللَّهِ مَنْ نَفَعَ عِیَالَ اللَّهِ ...» تاکید کرد: کسی که خداوند را دوست دارد، مردم را نیز دوست دارد. کسی که خدا را دوست دارد، خیرش به همه موجودات به عنوان خلق خداوند می رسد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: