کد خبر: 38208
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 دی 1397 - 15:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

چاپ اولین نشریه بشاگرد توسط دانش‌آموزان بشاگردی

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
  در پی برگزاری دوره‌های روزنامه‌نگاری و خبرنگاری از مجموعه دوره‌های آموزشی «مدرسه جهادی خواندن» در شهرستان بشاگرد، نشریه «بشاگردنامه» توسط دانش‌آموزان مدرسه دخترانه روستای خمینی شهر، چاپ و منتشر شد.
چاپ اولین نشریه بشاگرد توسط دانش‌آموزان بشاگردی

به گزارش لیزنا، طرح «مدرسه جهادی خواندن» که توسط نهاد با محوریت کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور پیش‌بینی شده بود، از ابتدای سال جاری با حضور مدرسان شناخته شده حوزه‌های هنر، ادبیات و ارتباطات کشور در منطقه بشاگرد استان هرمرگان آغاز شد که تا کنون چهار مرحله از این طرح با محوریت کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی در روستای خمینی شهر این منطقه، برگزار شده است.

کاظم رستمی، مجری طرح «مدرسه جهادی خواندن» درباره آموزش‌های ارائه شده در این دوره آموزشی توضیح داد: مدرسه جهادی خواندن طرحی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور استعدادیابی در حوزه‌هایی چون نویسندگی و داستان‌نویسی، شعر، نقاشی، طراحی، سفالگری و روزنامه‌نگاری، از ابتدای سال جاری در چهار مرحله برای نوجوانان و جوانان منطقه بشاگرد برگزار شد که تولیدات شرکت‌کنندگان در هر بخش به گونه‌ای منتشر شده است.

وی افزود: به عنوان مثال آثار شرکت‌کنندگان مستعد در بخش‌های داستان‌نویسی، نقاشی و طراحی در نشریات معتبر سراسری مانند کیهان بچه‌ها در قالب یک ویژه نامه منتشر می‌شود. اما در حوزه آموزش‌های روزنامه‌نگاری و خبرنگاری نیز که با حضور دانش‌آموزان دختر مدرسه خمینی شهر برگزار شد، پس از اینکه استادان این بخش در پایان دور سوم «مدرسه جهادی خواندن» آثار ارائه شده را در سطحی قابل انتشار دیدند، تصمیم بر آن شد تا نتیجه این فعالیت نیز در قالب یک نشریه منتشر شود.

مجری طرح «مدرسه جهادی خواندن» درباره روند انتخاب و چاپ آثار در این نشریه گفت: پس از گزینش آثار برتر ارائه شده در کلاس روزنامه نگاری و خبرنگاری، اشکالات این آثار توسط مدرسان گرفته شد و پس از ارسال به تهران، کار طراحی و صفحه‌آرایی آن در قالب یک روزنامه انجام شد و در نهایت برای چاپ با عنوان «بشاگردنامه» به بندرعباس ارسال شد.

رستمی درباره ادامه چاپ و انتشار نشریه «بشاکرد نامه» گفت: آن چیزی که در حال حاضر بیش از انتشار مداوم این نشریه در برای ما مهم است، ادامه آموزش در این حوزه‌ها است تا با ارتقاء سطح کیفی آثار و سطح علمی و تجربی شرکت کنندگان، کاری کنیم تا این حرکت توسط خود دانش‌آموزان فعال کنونی ادامه پیدا کند. بر این اساس ادامه یافتن چاپ و انتشار این نشریه به میزان پیشرفت دانش‌آموزان و تصمیم استادن آنها بستکی خواهد داشت.

یادآور می‌شود اولین دوره اجرای طرح «مدرسه جهادی خواندن» در منطقه بشاگرد استان هرمزگان با حضور ۲۵۰ نفر در اردیبهشت ماه سال جاری، دومین دوره با حضور ۲۶۰ نفر در تیر ماه سال جاری و سومین دوره با حضور ۱۳۰ نفر (شامل ۷۰ نفر از برگزیدگان دو دوره گذشته و ۴۰ نفر از علاقه‌مندان) در مهر ماه و چهارمین دوره از این طرح با حضور ۷۰ نفر در آذر ماه سال جاری برگزار شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: