جلسه مسئولان شهرستان رشتخوار در روستای سنگان برگزار شد

به گزارش لیزنا، مسئولان شهرستان رشتخوار در جلسه ای به بررسی وضعیت کتابخوانی در روستای تاریخی سنگان پرداختند.

در این جلسه مجید رضائی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی با بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده، اهدای کتاب به کتابخانه های روستایی و تامین قسمتی از تجهیزات این کتابخانه ها را از جمله فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی در این روستا دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالغ بر ۳ هزار نفری این روستا، در صورت تامین مکان مناسب و زیرساخت های لازم این اداره آمادگی خود را جهت راه اندازی کتابخانه مشارکتی در این روستا اعلام می کند.

خالقداد عرب، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیز گفت: باید تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان ما در این روستاها (روستاهای پاک) از امکانات فرهنگی لازم برخوردار باشند تا شاهد کاهش بیکاری، طلاق، بی سوادی و ... باشیم.

خالقداد عرب ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و توسعه مسائل فرهنگی بدون بالابردن سطح آگاهی و مطالعه در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

شایان ذکر است، طرح شناسایی روستاهای پاک با شاخص هایی مانند عاری بودن از دخانیات، طلاق، بیکاری، بی سوادی و دیگر آسیب های اجتماعی و همچنین توجه و علاقه مندی و استقبال مردم روستا از کتاب و کتابخوانی و نشاط اجتماعی و توجه به آیین ها و سنتهای بومی در حال اجرا است.