کد خبر: 38225
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 دی 1397 - 12:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ویژه برنامه «عصر کتاب بهاران» در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان
مسئول کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج از برگزاری نشست های عصر کتاب بهاران در این کتابخانه خبر داد و گفت: این برنامه با هدف به‌اشتراک گذاشتن تجربۀ مطالعه و ایجاد فضایی برای بحث در حوزۀ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.
ویژه برنامه «عصر کتاب بهاران» در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج

به گزارش لیزنا، هادی رحمان زاده، مسئول کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه سلسله نشست های «عصر کتاب بهاران» از نهم مرداد امسال در این کتابخانه آغاز شده است، اظهار داشت: این برنامه با هدف به‌اشتراک گذاشتن تجربۀ مطالعه و خواندن و ایجاد فضایی برای بحث و تبادل نظر در حوزۀ کتاب و کتابخوانی، در چند محور شامل معرفی، نقد و بررسی، جمع خوانی کتاب و مثنوی خوانی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به کتاب از اقشار و گروه های سنی مختلف در این برنامه شرکت می کنند، اضافه کرد: معرفی کتاب و مثنوی خوانی بخش ثابت برنامۀ هر هفته است و نقد و بررسی و جمع خوانی کتاب با اعلام قبلی عناوین کتاب ها چند هفته یک بار برگزار خواهد شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج افزود: بخش مثنوی خوانی توسط سیدمهدی سیدی از اساتید رشته زبان و ادبیات فارسی هر هفته اجرا و در آن به تفسیر و شرح بخشی از مثنوی پرداخته می شود.

وی با اشاره به تأثیر برگزاری این نشست در افزایش عضویت و امانت کتابخانه، استقبال عموم مردم را از این نشست ها فراتر از انتظار دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده شرایطی فراهم شود که برخی از جلسات در مراکز فرهنگی و اماکن عمومی برگزار شود.

رحمان زاده همچنین یادآور شد: تاکنون تعدادی از جلسات با حضور نویسندگان بومی برگزار شده است و در آینده، نیز بررسی آثار نویسندگان بومی با حضور نویسندۀ اثر در اولویت قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: