کد خبر: 38227
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 دی 1397 - 12:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور اقشار مختلف در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
به همت کتابداران استان مرکزی، برنامه های متنوع فرهنگی با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم برگزار شد.
حضور اقشار مختلف در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، به همت کتابداران استان مرکزی، برنامه‌های متنوع فرهنگی با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

کارگاه سبک زندگی ایرانی–اسلامی در کتابخانه معراج خنداب

با حضور بانوان شهر خنداب، کارگاه سبک زندگی ایرانی–اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام دهنوی، کارشناس برنامه تلویزیونی گلبرگ در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی معراج برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام دهنوی نکاتی را پیرامون آشنایی زوجین قبل از ازدواج، ملاک‌های انتخاب همسر و آداب زندگی زناشویی بیان و درباره رفتار متقابل والدین و کودکان بحث و گفتگو کرد.

 

آیین رونمایی از کتاب در شهر دلیجان برگزار شد

با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان دلیجان، آیین رونمایی از کتاب «معماری مدرسه ایمن و کاهش ناهنجاری‌ها» نوشته مرضیه فدایی برگزار شد.

در این مراسم مهدی اکبری نصرآبادی، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان به نقد و بررسی کتاب پرداخت و در ادامه نویسنده کتاب توضیحاتی پیرامون نحوه نگارش و محتوای کتاب ارائه کرد.

 

جمع خوانی کتاب «قصه های شیرین منطق الطیر» در شهر ساوه

با حضور جمعی از روشندلان و کم بینایان شهر ساوه، کتاب بریل «قصه های شیرین منطق الطیر» در بخش نابینایان کتابخانه عمومی سلمان ساوجی به صورت گروهی قرائت شد.

 

جمع خوانی کتاب «دفتر خاطرات حیوانات» در روستای علیشار

با حضور اعضای نوجوان، کتاب «دفتر خاطرات حیوانات» نوشته علیرضا غفاری در کتابخانه عمومی شهدای روستای علیشار شهرستان زرندیه معرفی و جمع خوانی شد.

هاجر شیخلر، مسئول کتابخانه شهدای علیشار گفت: نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که حیوانات نیز می‌توانند دست به قلم شده و از خاطراتشان بگویند. در این کتاب که داستانی طنزگونه دارد، خواننده با دنیا و دیدگاه حیوانات آشنا می‌شود و با دید آن‌ها به جهان پیرامون خود می‌نگرد.

 

آموزش خلاقیت ویژه خردسالان و کودکان در کتابخانه شهدای سنجان

با هدف پرورش هوش و خلاقیت، کارگاه آموزشی ویژه خردسالان و کودکان در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

مرضیه بخشنده، مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: کودکان سرشار از خلاقیت هستند، زیرا هنوز در قید و بند قواعد و چارچوب‌های بزرگ‌ترها قرار نگرفته‌اند اما مانند هرچیز دیگر، بزرگ‌ترها باید تفکر خلاق کودکان را هدایت کنند.

بخشنده افزود: همه‌ ما اصولا خلاقیت شگفت‌انگیزی را در نقاشی‌ها، بازی‌ها و ابتکارات کودکان می‌بینیم. تفکر خلاق در کودکان در رنگ‌آمیزی خلاقانه‌ آنها، انشاها و زبان‌های رمزی و عجیب‌وغریبی که طراحی می‌کنند، دیده می‌شود

وی ادامه داد: برگزاری این کلاس ها در کتابخانه با هدف پرورش هوش و خلاقیت کودکان و توجه بچه ها به استفاده از چیزهایی که در طبیعت موجود است، بود.

مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: در کلاس‌های خلاقیت در کتابخانه، هر هفته از کودکان درخواست می شود تا هر چیز غیر قابل استفاده ای اعم از بطری آب معدنی، قوطی شامپو، کاغذهای باطله و ... را به کتابخانه بیاورند و با کمک سایر دوستان خود درباره کاردستی ای که می توان با آن دورریختی درست کرد، به گفتگو بنشینند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات قصه‌گویی، معرفی و جمع‌خوانی کتاب، ساخت کاردستی از شخصیت‌های داستانی، نقاشی و بازی با حبوبات و رنگ‌ها ازجمله دیگر فعالیت‌های جانبی این کلاس‌ها است.

 

جمع خوانی کتاب‌های علمی در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

با حضور دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی مدرسه شهید حکمت شهر جاورسیان، کتاب «مهره داران» در کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی معرفی شد و دانش آموزان با مطالب علمی و زندگی انواع جانوران آشنا شدند.

 

مسابقه تندخوانی کتاب در کتابخانه شهدای قورچی باشی

با حضور جمعی از اعضای فعال، مسابقه تندخوانی کتاب «قلعه حیوانات» نوشته جورج اورول در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی برگزار شد.

مژگان یوسفی، مسئول کتابخانه شهدای قورچی باشی گفت: تندخوانی مجموعه راهکارهای عملی و فنونی است که سرعت مطالعه را به شکلی چشمگیر افزایش می‌دهد و امکان یادگیری صفحات زیادی را در زمانی کوتاه فراهم می‌سازد.

یوسفی افزود: در این مسابقه کودکان ضمن رقابت با یکدیگر، با شیوه تندخوانی و صحیح خوانی کلمات آشنا شدند.

 

جلسه حافظ خوانی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه برگزار شد

با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب، جلسه حافظ خوانی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

نشست کتاب‌خوان در مدرسه ضیاءالملوک قریب روستای گرکان

به همت کتابخانه عمومی امام خمینی (ره)، نشست کتاب‌خوان در مدرسه ضیاءالملوک قریب روستای گرکان شهرستان آشتیان برگزار شد.

در این نشست «من خانواده ام را دوست دارم» نوشته جوی کوالی، توسط معصومه قادری؛ «رفتارهای خوب» نوشته جوی کوالی، توسط زهرا قاسمی؛ «زندگی مثل باد است» نوشته افسانه شعبان نژاد، توسط مریم سادات آقایی؛ «دوستان چه فایده ای دارند؟» نوشته سوفی بلیر، توسط امیر محمد مختاری؛ «خانواده مثل یک کیک است» نوشته افسانه شعبان نژاد، توسط زهره قادری و «بکوشیم و ادامه دهیم» نوشته چری مینرز، توسط فاطمه قریب معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع خوانی کتاب «هفت شهر عشق» در کتابخانه شهدای شازند

با حضور جمعی از دختران نوجوان، کتاب «هفت شهر عشق» نوشته مهدی خدامیان در کتابخانه عمومی شهدای شازند معرفی و به صورت گروهی خوانده شد.

 

قصه گویی برای دانش آموزان در کتابخانه شهدای پرندک

با حضور دانش آموزان دبستان پسرانه بعثت، برنامه قصه گویی از کتاب «پرنده آرزو» نوشته مسلم ناصری در کتابخانه عمومی شهدای شهر پرندک برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب «همنام گل های بهاری» در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

با حضور جمعی از دختران دانشجو، کتاب «همنام گل های بهاری» نوشته حسین سیدی در کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد شهر ساوه جمع خوانی شد.

 

معرفی کتاب و قصه گویی در کتابخانه حضرت زهرا(س) مهاجران

با حضور جمعی از کودکان شهر مهاجران، برنامه قصه گویی و معرفی کتاب «غیبت از مدرسه» در کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) برگزار شد.

 

بازدید دانش آموزان از کتابخانه معراج شهر خنداب

دانش آموزان آموزشگاه شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) شهر خنداب، از کتابخانه عمومی معراج بازدید کردند و با خدمات و فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه آشنا شدند.

 

جمع خوانی کتاب «امیرکبیر» در کتابخانه قائم مقام فراهانی

به مناسبت سالروز شهادت امیرکبیر و با حضور اعضای کودک و نوجوان، کتاب «امیرکبیر» در کتابخانه عمومی قائم مقام فراهانی معرفی و جمع خوانی شد.

 

کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کتابخانه شهدای سنجان

با حضور جمعی از دختران نوجوان شهر اراک، کارگاه آموزشی کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت «ایجاد روابط بهتر والدین» در کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی مریم عباسی، مشاور و مدرس مهارت‌های زندگی گفت: خیر خواه‌ترین افراد برای فرزند، والدین هستند و حاضرند همه هستی خود را فدای فرزند خود کنند. آنان رازدارترین فرد نسبت به نوجوان هستند و هیچ گاه اسرار او را فاش نمی‌کنند. پدر و مادر همیشه در کنار نوجوان بوده و بی‌هیچ چشم‌داشتی، تمام تجربه‌های خود را در اختیار فزرندان می‌گذارند. از این رو نوجوان بهتر است در مسائل گوناگون زندگی با والدین خود مشورت کند.

عباسی ادامه داد: عدم شناخت سطح درک فرزند، توقعات بیش از توان فرزند و عدم توجه به ویژگی‌های دوران نوجوانی و جوانی از سوی والدین، موجب بروز برخی اختلالات بین والدین و فرزندان می‌شود که باید با تدبیر، اندیشه و صبر و حوصله، این مشکلات را از سرراه برداشت.

 

جمع خوانی کتاب برای کودکان در کتابخانه علامه طباطبایی محلات

با حضور دانش‌آموزان مدرسه شاهد شهید محلاتی، کتاب «محمد(ص) مثل گل بود» در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات معرفی و جمع خوانی شد.

 

برگزاری کلاس درس در کتابخانه علامه دلیجانی دلیجان

دانش آموزان مدرسه غیرانتفاعی مهدیه شهر دلیجان با تشکیل کلاس درسی در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی، فضای آموزشی متفاوت را تجربه کردند و در ادامه با خدمات و فعالیت‌های کتابخانه آشنا شدند.

 

قصه گویی از شاهنامه در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

به همت کتابخانه عمومی ادیب الممالک شهر جاورسیان، جلسه قصه گویی از داستان‌های شاهنامه برگزار شد و گلچین شفیعی، مسئول کتابخانه، بخش‌هایی از کتاب «بهرام و گردیه» نوشته آتوسا صالحی را برای دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه شهید حکمت جاورسیان نقل کرد.

 

معرفی کتاب برای کودکان در روستای کردیجان آشتیان

به همت زینب توانای آشتیانی، مسئول کتابخانه عمومی سیدالشهداء(ع)، کتاب «دایره المعارف ورزش» نوشته احسان کاتبی برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی بنت الهدی روستای کردیجان آشتیان معرفی شد.

 

برگزاری مسابقه روزنامه دیواری در روستای علیشار

با حضور دختران نوجوان مدرسه شهید رجایی روستای علیشار، مسابقه روزنامه دیواری در کتابخانه عمومی شهدای علیشار برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: